جمعه 1 اسفند 1399 / 13:41|کد خبر : 4276|گروه : اجتماعي

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان بانه؛

اجرای طرح نظام ارجاع شهری(پزشک خانواده) درشهرستان بانه

اجرای طرح نظام ارجاع شهری(پزشک خانواده) درشهرستان بانه

شهلا فتاحی، رئیس بیمه شهرستان بانه گفت: طرح نظام ارجاع شهری با محوریت پزشک خانواده در راستای حمایت از اقشار ضعیف جامعه درشهرستان بانه آغاز شد.

شهلا فتاحی رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان بانه در گفتگو با خبرنگار آربابا خبر، اظهار کرد: در راستای حمایت از اقشار کم‌ برخوردار و افزایش دسترسی آنان به مراکز درمانی طرح نظام ارجاع شهری با محوریت پزشک خانواده در این شهرستان از ۲۵ بهمن ماه  اجرا شد، این طرح ویژه بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی (رایگان )است که محدودیت دسترسی به بخش خصوصی رادارند ودفترچه های آنان فقط در مراکز دولتی قابل پذیرش است.
 
 
 
وی با بیان اینکه حدود ۵۱ هزار نفر از جمعیت این شهرستان تحت پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی (رایگان )قراردارند، گفت: برای اجرای این طرح با ۱۹ پزشک عمومی ومتخصص تحت عنوان پزشک خانواده نظام ارجاع شهری قرارداد همکاری منعقد نموده ایم.
 
 
فتاحی در ادامه اضافه کرد: در این طرح جمعیت ۱۵۰۰ تا ۳۰۰ نفر بیمه شده تحت پوشش یک پزشک خانواده قرارگرفته است.
 
 
 
وی با بیان اینکه افراد منتسب به پزشک خانواده بابت ویزیت ومعاینه مبلغ ۵ تا ۷ هزار تومان پرداخت میکنند،گفت: درصورت نیاز این افراد به خدمات تخصصی توسط پزشک خانواده خود به پزشکان متخصص ارجاع داده شده وخدمتی که دریافت میکند بیمه ای خواهد بود.
 
 
 
فتاحی اضافه کرد: با توجه به کمبود پزشک عمومی دراین شهرستان برای اجرای این طرح از پزشکان متخصص داخلی نیز بهره گرفته شده است.
 
 
 
وی با اشاره به اینکه ۴۵درصد جمعیت تحت پوشش این اداره عضو صندوق بیمه سلامت همگانی هستند، بیان کرد: در حال حاضر ۶۰درصد این افراد به پزشکان خانواده منتسب شده وبرای این افراد نام پزشک وآدرس مطب پیامک شده است.
 
 
 
فتاحی در ادامه بیان کرد: بیمه شدگان سلامت همگانی می توانند جهت اطلاع از پزشک خانواده خود کد ملی سرپرست خانوار را به شماره    09182840713  پیامک کنند.
 
 
 
فتاحی در پایان خاطر نشان کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت این شهرستان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرارردارند.
 
 
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

اخبار بانهبیمه سلامتاقشار کم برخودارطرح نظام ارجاع شهریرییس بیمه سلامت بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی