جمعه 1 اسفند 1399 / 16:09|کد خبر : 4277|گروه : سياسي

امام جمعه بانه؛

دلها به نام خدا آرامش می یابد/ یاد خدا سبب دوری از گناه

دلها به نام خدا آرامش می یابد/ یاد خدا سبب دوری از گناه

 ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه بانه یاد و ذکر خداوند را آرام بخش دلها و نسخه ای شفا بخش دانست و گفت: ذکر خداوند باعث می شود انسان از هیچکس جز خداوند نترسد زیرا انسان به این موضوع که خداوند قادر مطلق بوده اعتقاد داشته و این امر سبب آرام گرفتن دل او می شود.

 
 
به گزارش آربابا خبر، ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه بانه در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، ، اظهار کرد: در هیچ آموزه‌ای دینی سراغ نداریم که خداوند از دیگران خواسته باشد به او توجه کنند تا با منفعت بی نیازی خداوند ناهمگون باشد، بلکه آنچه در قرآن یا در برخی از روایات وارد شده، آن است که انسان در تمامی حالات باید به یاد خدا باشد، یاد خدا بودن نه از جهت این است که نیاز دارد یاد او باشیم، بلکه ما برای اینکه بتوانیم زندگی با آرامش داشته باشیم و امید و توکل در قلب‌مان روشن باشد، نیز به دنبال گناه و کار ناپسند نرویم و به طور کلی برای رسیدن به سعادت و کمال، نیازمند یاد خدا هستیم.
 
وی افزود: یکی از بزرگ ترین مشکلات بشر امروزی، اضطراب و فشارهای روانی است، که پیامدهای منفی فروانی هم به دنبال داشته است، انسان در راه رسیدن به آرامش کوشش های فراوانی را به کار برده است، اما چون راه صحیح آن را نیافته است، تلاشش بی ثمر مانده است.
 
ماموستا خدایی بیان کرد: امروز، نه تنها جوامع غیر دینی و سکولار، که جوامع دینی نیز به دلیل غفلت از گنجینه ی غنی و گران بهایی که از ایمان در اختیار دارند، از فشارهای روانی و دلهره های بی مورد در رنجند، خدایی که انسان را آفرید و برای هدایت و راهنمایی او کتابهای آسمانی و پیامبران را فرستاد، بی شک عوامل آرامش و آسایش او را از زبان پیامبران خود بیان کرده است.
 
وی با اشاره به این که یاد خدا سبب دوری از گناه است، خاطرنشان کرد: یکی از اسبابی که سبب می‌شود انسان از گناه دوری کند، یاد خدا در زندگی است، غفلت از خدا زمینه ساز گناه در زندگی بوده و انسان‌ها می‌توانند با شرکت کردن در محافل قرآنی زمینه‌های گناه را از خود دور کنند.
 
ماموستا خدایی اعراض و روی گردانی از یاد خدا را از عوامل فاصله گرفتن انسان از خدا دانست و عنوان کرد: اعراض از خدا عواقب و آثار شومی به دنبال دارد و سبب تسلط شیطان بر انسان شده و طرد انسان از درگاه الهی را به همراه دارد به طوریکه خداوند در قرآن می فرماید هر کس از ما روی گردانی کند زندگی سخت و دشواری در دنیا خواهد داشت و در آخرت نیز کور محشور خواهد شد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: توجه قلبی به خداوند متعال همراه با عمل، انسان را از گناه باز می دارد و به اطاعت فرمان الهی دعوت می كند، ذكر و ياد خداوند ، انسان را به آرامش می رساند.
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

نماز جمعه بانه یاد خداآرامبخش دلهاامام جمعه بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی