شنبه 2 اسفند 1399 / 07:35|کد خبر : 4278|گروه : سياسي

دقایقی قبل؛

معاون اول رئیس جمهور وارد کردستان شد/ کولبران: آقای جهانگیری با چه رویی به کردستان سفر می کنید!

معاون اول رئیس جمهور وارد کردستان شد/ کولبران: آقای جهانگیری با چه رویی به کردستان سفر می کنید!

سه سال از ابراز تأسف بی‌خاصیت جهانگیری برای کولبران گذشت و نه تنها دولت تاکنون نتوانسته معضل کولبری را حل کند بلکه مشکلات این آسیب اجتماعی در مناطق غربی کشور تشدید نیز شده است.

به گزارش آربابا خبر ، تقریباً  سه سال قبل بود که معاون اول رئیس جمهوری درباره مشکلات کولبران در استان کردستان گفت که از رواج این شغل طاقت‌فرسا به دلیل مشکلات معیشتی متأسف است و گفته بود: «دیدن تصاویر مردم منطقه که برای امرار معاش از طریق کولبری، بارهای سنگین و حجیمی را بر دوش حمل می‌کنند دردآور است و باید برای کمک به آنها چاره‌ای اندیشیده شود».
 
 اسحاق جهانگیری برای حل  مشکلات کولبران طرح‌هایی نظیر ایجاد بازارچه‌های مرزی را  مطرح و گفته بود:‌ «دولت برای حل این مسئله از ایده‌ها و طرح‌های جایگزین و حتی کمک مادی به منظور برطرف کردن نیازهای این قشر از جامعه حمایت می‌کند تا کولبری به عنوان یک شغل از حیات اجتماعی کردستان رخت بربندد». اما در حقیقت هیچکدام از این وعده های جهانگیری رنگ عمل به خود نگرفت.
 
گفتنی است، دولت روحانی تاکنون چندین برنامه مختلف برای رسیدگی به وضعیت کولبران را در دستور کار قرار داده است که هیچ‌کدام از آنها به نتیجه نرسیده و اجرایی نشده است، از جمله این برنامه‌ها می‌توان به بیمه کردن کولبران اشاره کرد که باید کولبران در رویاها به دنبال آن بگردند.
 
در ادامه فیلمی از اظهارات کولبران کردستانی را می بینید که نسبت به وعده های بی عمل آقای جهانگیری گله مند هستند.
 
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

کردستانکولبرجهانگیری

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی