سه شنبه 5 اسفند 1399 / 06:03|کد خبر : 4281|گروه : اجتماعي

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان؛

ظرفیت پهنای باند اینترنت کردستان ۳۰ برابر افزایش یافت

ظرفیت پهنای باند اینترنت کردستان ۳۰ برابر افزایش یافت

فردین سعیدی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: ظرفیت پهنای باند اینترنت استان در ابتدای دولت تدبیر و امید ۶.۳ گیگابایت بر ثانیه بود که اکنون به ۱۹۳ گیگابایت بر ثانیه(۳۰ برابر) افزایش یافته است.

فردین سعیدی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان در گفت و گو با خبرنگار آربابا خبر اظهار داشت: تعداد bts‌های تلفن همراه کردستان از ۳۰۵ سایت در ابتدای دولت تدبیر و امید به سه هزار و ۱۸ سایت در حال حاضر یعنی ۱۰ برابر رسیده است.
 
 
 
وی به ارتقای ۶ رتبه‌ای زیرشاخص دسترسی ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان بین تمام استان‌ها در طول فعالیت دولت‌های یازدهم و دوازدهم اشاره کرد و افزود: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید پوشش تلفن همراه ۱۱۳ روستا به ۳G / ۴G ارتقا یافته و ارتقای تکنولوژی ۵۰ سایت دیگر تا پایان سال جاری در دستور کار است.
 
 
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان یادآور شد: اتصال ۵۲۳ روستا به اینترنت پرسرعت ثابت، تامین پوشش تلفن همراه ۳G /۴G در ۵۱۷ روستای استان و احداث ۵۸ سایت جدبد ۳G /۴G روستایی از محل اعتبارات وزارت ارتباطات، از دیگر اقداماتی است که در این دولت انجام شده است.
 
 
 
سعیدی با بیان اینکه تامین اینترنت پرسرعت بی سیم LTE در ۵۵۸ روستای استان انجام شد، اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان امسال ۵۰ سایت روستایی جدید در نقاط مختلف استان احداث خواهد شد.
 
 
 
استان کردستان هم اکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد و ضریب نفوذ اینترنت در استان ۷۲ درصد و ضریب نفوذ پوشش تلفن همراه بیش از ۱۰۰ درصد است.
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

اینترنتپهنای باندفناوری اطلاعاتمدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی