جمعه 8 اسفند 1399 / 16:44|کد خبر : 4289|گروه : سياسي

امام جمعه بانه؛

رجب ماه کاشت، شعبان ماه آبیاری و رمضان ماه برداشت است

رجب ماه کاشت، شعبان ماه آبیاری و رمضان ماه برداشت است

ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه بانه گفت: ماه رجب ماهی است كه ارزش بسياری دارد و از مشهورترين ماه ها بوده و روايات بسياری در فضيلت اين ماه وارد شده است.

به گزارش آربابا خبر ، ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه بانه در خطبه های نماز جمعه این شهرستان،با اشاره به اينكه پيامبر اكرم (ص) روايت كرده اند كه ماه رجب ماه بزرگ خداست و ماهی در حرمت و فضيلت به آن نمی رسد، ‌اظهار كرد: خداوند متعال در حديثی قدسی می فرمايند: ماه رجب را ريسمانی ميان خود و بندگانم قرار داده ام؛ هركس به آن چنگ زند به وصال من می رسد.

 

وی با اشاره به فضیلت روزه گرفتن در ماه رجب، و اینکه روزه گرفتن در این ماه برابر است با یک سال عبادت، خاطر نشان کرد: در روایتی از رسول خدا(ص) آمده است که در روز قیامت همه گرسنه هستند، به غیر از مومنانی که در ماه های رجب و شعبان و رمضان روزه دار بوده اند.

 

 

ماموستا خدایی با اشاره به حدیثی دیگر از رسول خدا(ص)، خاطر نشان کرد: پیامبر خدا(ص) فرمودند؛ رجب ماه خدا، شعبان ماه من و رمضان ماه امت من است و در تفسیر دیگری آمده است؛ رجب ماه کاشت، شعبان ماه آبیاری و رمضان ماه برداشت است بنابراین کسی در ماه رجب و و شعبان از جهت کسب حسنات بهره برده است زمینه فراهم است که در رمضان به نتیجه برسد.

 

 

وی ادامه داد: در قوانین بشری تنبیه و تادیب به خاطر گناهان بزرگ همیشه وجود داشته، لیکن باریتعالی جز درباره پاره ای موارد که بخشیده نمی شوند، راه های بهتری را برای اصلاح و بازگشت به مسیر دین گذاشته است، توبه کردن و طلب بخشش برای اعمال ناپسند از ضرورت های زندگی بشمار می روند، انسان در طول سال به صورت ناخواسته آلوده به گناهانی می شود که قابل دیدن نیستند.،اگر شخص با انبوهی از خطاها و اشتباهات به سوی پروردگارش برود، نادم و پشیمان خواهد بود، پس باید براِی بخشیده شدن از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را ببریم.

 

 

ماموستا خدایی در پایان  به برخی از اعمال اين ماه پرفضيلت اشاره كرد و گفت: پيامبر (ص) فرمودند هر كس يك روز از ماه رجب روزه بدارد مستوجب خشنودی بزرگ خدا شود و غضب الهی از او دور شود و دری از درهای جهنم برروی او بسته شود پس در اين ايام پرفضيلت انس بيشتری بايد با قرآن گرفت و تلاوت آن را در تمام لحظه غنيمت شمرد به ويژه سوره مباركه توحيد كه شناسنامه توحيدی خداوند است و قلب انسان را نورانی می كند.

 

 

انتهای پیام/



برچسب ها :

نماز جمعهماه رجبامام جمعه بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی