یکشنبه 10 اسفند 1399 / 11:22|کد خبر : 4291|گروه : اقتصادي

استاندار کردستان خبر داد؛

مرز سیرانبند بانه رسمی شد/ افزایش تجارت با عراق تا یک میلیارد دلار

مرز سیرانبند بانه رسمی شد/ افزایش تجارت با عراق تا یک میلیارد دلار

براساس تفاهم نامه منقعد شده بین دولت‌ مرکزی عراق و ایران، مرز سیرانبند این شهرستان رسمی شد.

به گزارش آربابا خبر ، صبح امروز «چتو صالح» معاون وزیر داخلە اقلیم کردستان عراق  از سوی استاندار کردستان در مرز سیرانبند مورد استقبال قرار گرفت.
 
بهمن مرادنیا در مرز سیرانبند و در استقبال از سرلشکر چتو صالح معاون وزیر داخله اقلیم کردستان عراق با بیان اینکه در حال حاضر میزان مبادلات از مرز سیرانبند ۲۳۰ میلیون دلار در سال است، افزود: تلاش خواهیم کرد با افزایش تعاملات و تکمیل زیرساخت ها این رقم به یک میلیارد دلار برسد.
 
 
 
مرادنیا اضافه کرد: از زمان‌های دور میان مردمان هر دو سوی مرز تجارت و مبادلات مرزی وجود داشته و بنا داریم توسعه تجارت در این مرز صورت بگیرد.
 
وی در خصوص زیرساخت‌های موجود در مرز سیرانبند نیز گفت: شرایط و زیرساخت‌های این مرز کامل نیست و باید تلاش کنیم نواقص را مرتفع کنیم.
 
 
سرلشکر صالح چتو معاون وزیر داخله اقلیم کردستان عراق هم در ادامه خاطر نشان کرد: امروز به همراه تنی چند از مسئولین مرتبط با حوزه مرز از سیرانبند بازدید و با استاندار کردستان ایران دیدار می‌کنیم.
 
وی گفت: این مرز از سوی دولت مرکزی عراق و ایران به عنوان یک مرز رسمی شناخته شده است و در این دیدار نواقص بررسی و مواردی که نیازمند اصلاح و بازنگری برای بازگشایی مرز باشد را مورد توافق قرار خواهیم داد.
 
وی در پایان گفت: امیدواریم با توافقاتی که حاصل خواهد شد در این مرز شاهد تردد مسافران و گردشگران و افزایش مبادلات مرزی باشیم.
 
دو طرف همزمان از امکانات و زیرساخت های احداث شده در هر دو سوی مرز بازدید کردند.
 
انتهای پیام


برچسب ها :

استاندارکردستانمرز سیرانبند

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی