چهارشنبه 13 اسفند 1399 / 09:12|کد خبر : 4295|گروه : اجتماعي

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه؛

طرح هویت گذاری وپلاک کوبی دامهای شهرستان بانه اجرا شده است

طرح هویت گذاری وپلاک کوبی دامهای شهرستان بانه اجرا شده است

کریم شریفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه گفت: شناسایی دام‌های موجود، ثبت اطلاعات دام و دامدار، برآورد تولیدات دامی، جابجایی کنترل شده دام و نهایتا مبارزه با قاچاق دام زنده از اهداف این طرح است.  

کریم شریفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه در گفتگو با خبرنگار آربابا خبر ، اظهار داشت: از ابتدای اجرای این طرح در شهرستان بانه  تا کنون بیش از ۱۲۶۰۰ راس دام سنگین و ۴۷۰۰۰ راس دام سبک پلاک کوبی شده اند یا به عبارتی ۹۵ درصد دامهای سنگین (گاو وگوساله)و قریب به ۷۲ درصد دامهای سبک (گوسفند وبز )پلاک کوبی وهویت گذاری صورت گرفته است  که جز شهرستانهای پیشرو در اجرای این طرح هستیم.
 
 
 
شریفی افزود: دامداران برای بهره مندی از مزایای طرح و استفاده از خدمات سازمان‌های جهاد کشاورزی و سایر ادارات نسبت به پلاک کوبی دام‌های خود با استفاده از پلاک گوش‌های استاندارد تهیه شده توسط مراکز مجاز پلاک کوبی در اسرع وقت اقدام کنند.
 
 
 
 
 
وی تشریح کرد: اگر دامداران دراین خصوص بی توجهی کنند، دام‌های بدون پلاک کوبی و هویت گذاری مصداق بارز قاچاق دام محسوب می‌شود و برابر ضوابط قانونی رفتار خواهد شد، طی نامه ای که ابلاغ شده است ارائه هرگونه خدمات منوط به هویت گذاری و پلاک کوبی دام می باشد.
 
 
 
 
 
شریفی در پایان خاطر نشان کرد: برای اطلاعات بیشتر متقاضیان به مراکز جهاد کشاورزی یا اداره تولیدات دام مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بانه مراجعه نمایند، هویت گذاری برای همه دام ها اجباری است و کسانی که نسبت به پلاک کوبی دامها کوتاهی کنند تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

پلاک کوبی دامهادام سنگینپلاک گوش هاهویت گذاریمدیر جهاد کشاورزی بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی