سه شنبه 19 اسفند 1399 / 13:19|کد خبر : 4308|گروه : اقتصادي

قالیباف در بانه؛

ساماندهی کولبران تا پایان سال ۱۴۰۰ نهایی می شود

ساماندهی کولبران تا پایان سال ۱۴۰۰ نهایی می شود

دکتر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در بانه گفت: ساز و کارهای ساماندهی کولبری و مبادلات قانونمند مرزی تا پایان سال ۱۴۰۰ در مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام نهایی خواهد شد.

رئیس مجلس شورای در حاشیه دیدار با جمعی از مسئولان و تعدادی از کولبران بانه ای در گفتگو با خبرنگار آربابا خبر، اظهار کرد: مجلس مصمم است تا پایان سال ۱۴۰۰ تمام ساز و کارهای لازم برای ساماندهی کولبری و مبادلات ضابطه‌مند مرزی را تدوین کند و این طرح در مرحله بررسی و تصویب بین مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام است.
 
 
 
وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی مجلس ضابطه مندی درست در حوزه بازار و مبادلات بازاری به ویژه در بازارچه‌های مرزی است که دارای بیش از سه دهه سابقه فعالیت بوده و مناطق و فرصت‌های اقتصادی قابل توجهی را در حواشی مرزها به وجود آورده است.
 
 
 
 
 
 قالیباف با اشاره به امکان بهره برداری های مختلف از مرز و فرصت ها و تهدیدهای آن افزود: افرادی هستند که از فرصت‌های مرزی سوء استفاده می‌کنند که این رویه نه به نفع مرزنشینان است و نه به نفع فعالان اقتصادی در مناطق مرزی، اما ضابطه مندی در این بخش باعث می‌شود هم امنیت مرزها تأمین شود و هم ساکنان مناطق مرزی که سختی‌ها و مشکلات زیادی را در گذشته تحمل کرده اند، از مزایای آن برخوردار شوند.
 
 
 
 
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: امروز مردم و کولبران خواستار قانونمندی مرز هستند و اطمینان دارند که این امر رونق و شکوفایی مناطق مرزی را به طور پایدار به دنبال خواهد داشت.
 
 
 
 
 
گفتنی است، قالیباف در بازدید از چند واحد تولیدی و کارخانجات لامپ سازی در شهرک صنعتی بانه اقدامات انجام شده در زمینه رونق و جهش تولید در این منطقه را ارزشمند خواند و تصریح کرد: افرادی که در گذشته تنها واردکننده بودند، امروز خود در زمینه تولید و اشتغال پایدار فعالیت می‌کند که این رویه بسیار درستی است و مجلس شورای اسلامی با جدیت از این گونه اقدامات حمایت خواهد کرد.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

اخباربانهرئیس مجلسکولبری

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی