چهارشنبه 20 اسفند 1399 / 21:35|کد خبر : 4316|گروه : اجتماعي

استاندار کردستان خبر داد؛

اختصاص ۱۶۲ میلیارد تومان برای آبادانی نایسر

اختصاص ۱۶۲ میلیارد تومان برای آبادانی نایسر

استاندار کردستان گفت: از سوی دفتر مقام معظم رهبری ۱۶۲ میلیارد تومان اعتبار ویژه برای آبادانی و توسعه زیرساخت های ناحیه منفصل شهری نایسر اختصاص پیدا کرده و باید ظرف سه ماه اجرایی شود.

به گزارش آربابا خبر ، بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی در کردستان اظهار کرد: نیروی انسانی مهمترین سرمایه کردستان است و اگر در این استان محرومیت و عقب ماندگی داریم همگی ریشه تاریخی دارد و به گذشته بر می گردد.
 
وی افزود: شرایط قبل از انقلاب، اتفاقات و ناامنی‌های اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی را از مهمترین عوامل عقب‌ماندگی کردستان است.
 
استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر اعتبارات جهشی به پروژه‌های عمرانی استان تخصیص یافته است که طرح راه‌آهن همدان - سنندج در این خصوص مثال زدنی است چرا که تاکنون ۱۱ هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده و به تازگی دو هزار میلیارد ریال دیگر به آن اختصاص یافته و در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.
 
مرادنیا افزود: میانگین دسترسی به راه روستایی آسفالته در کردستان ۵۰ درصد است که سه هزار کیلومتر راه روستایی را شامل می شود و  ۹۵۰ کیلومتر آن در دولت تدبیر و امید احداث و به بهره‌برداری رسیده است.
 
وی خاطرنشان کرد: برای انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج دو هزار میلیارد ریال تزریق شده است و  اردیبهشت سال آینده نیز انتقال آب از سد آزاد به سد قوچم دهگلان به بهره‌برداری می‌رسد.
 
استاندار کردستان در ادامه سخنان خود  به موضوع حاشیه‌نشینی و معضلات ناحیه منفصل شهری نایسر اشاره کرد و گفت: دفتر رهبر معظم انقلاب، برای ساماندهی و رفع مشکلات این ناحیه یک هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال تخصیص داده که طی سه ماه باید با کمک شهرداری و تمام دستگاه‌های خدمات رسان و نهادهای زیر نظر رهبری، اجرایی شود.
 
مرادنیا به توافق با دولت مرکزی عراق برای رسمی شدن مرز سیرانبند بانه اشاره کرد و گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال نیز برای ساماندهی پایانه مرزی باشماق در نظر گرفته شده که موجب توسعه صادرات و بخش‌های مختلف استان خواهد شد.
 
وی به افزایش دو برابری فضای ورزشی استان در هفت سال گذشته اشاره کرد و گفت: در بخش گازرسانی نیز جزو استان‌های پیشرو در کشور هستیم و ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت استان به ۹۸ درصد رسیده است.
 
استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در جریان سفر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشوربه استان توافق شد از محل ماده ۵۶ بودجه بیش از ۱۵ هزار  میلیارد ریال برای آبرسانی به شهرهای استان اختصاص یابد.
 
وی افزود: ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج، آبگیری سد ژاوه  و انتقال آب از این سد به سد سورال و پوشش ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در مسیر این سدها از جمله طرح هایی است که در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.
 
انتهای پیام


برچسب ها :

کردستانوحدتانسجامکرونااستاندار کردستان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی