جمعه 22 اسفند 1399 / 16:50|کد خبر : 4319|گروه : سياسي

امام جمعه موقت بانه؛

آسیب طلاق به عنوان منفورترین حلال الهی دامن تمامی جامعه را می‌گیرد

آسیب طلاق به عنوان منفورترین حلال الهی دامن تمامی جامعه را می‌گیرد

ماموستا عبدالله عبداللهی امام جمعه موقت بانه گفت: متاسفانه بعضی از مردم به خطیر بودن تلفظ طلاق واقف نیستند، چرا که بنا به فرموده‌ی پیامبر (ص) تلفظ طلاق چه با شوخی گفته شود یا جدی، واقع می‌شود، از اینرو باید مراقب باشیم که نه شریعت را به استهزاء بگیریم و نه خود را در موقعیتی قرار دهیم که جز ندامت چیزی نداشته باشد.

به گزارش آربابا خبر ، ماموستا عبدالله عبداللهی، امام جمعه موقت بانه در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به اینکه طلاق پیامدهای شومی را به دنبال دارد اظهار کرد: ایجاد کدورت و دلخوری در بین خانواده ها، همچنین سرگردانی فرزندان از تبعات منفی طلاق می باشد، در زمان اختلاف زوجین‌، باید علت را پیدا کنیم و در رفع اختلاف بکوشیم و نگذاریم که اختلاف منجر به جدایی زوجین و از هم پاشیده شدن خانواده شود، اگر زوجین بر اساس احکام شرع، حق یکدیگر را ادا نمایند، یقینا اختلافی به وجود نخواهد آمد.
 
 
وی با بیان عوامل اختلاف در خانواده، افزود: امروز دوری و غفلت از دین و رعایت نکردن احکام الهی فضای خانواده ها را متشنج نموده و آسایش و آرامش را از آنان سلب نموده است، مردان در مواقع عصبانیت و ناراحتی باید زبانشان را کنترل نمایند و از گفتن لفظ طلاق به شدت پرهیز نمایند تا یک عمر نادم و پشیمان نشوند.
 
ماموستا عبداللهی با بیان اینکه افزایش طلاق به هیچ وجه شایسته این شهرستان نیست بیان کرد: دوری از اخلاق اسلامی ، دخالت بی‌مورد والدین و نداشتن صبر و شکیبایی در برابر مشکلات از عوامل اصلی افزایش آمار طلاق است، آسیب طلاق به عنوان منفورترین حلال الهی دامن تمامی جامعه را می‌گیرد. 
 
وی با ابراز نگرانی از افزایش مراجعان به دادگستری و تشکیل پرونده‌های طلاق عنوان کرد: زنان نیز با مد‌‌‌یریت مناسب معیشت خانواد‌‌‌ه، کم و کاستی‌ها را بیشتر تحمل کنند‌‌‌، د‌‌‌ر این ایام سخت انتظار آن است که بانوان مرد‌‌‌ان را بیشتر همراهی کنند‌‌‌ و با تلاش بیشتر سعی کنند‌‌‌ این ایام سپری شود‌‌‌ و با بهانه کرد‌‌‌ن ند‌‌‌اری و بیکاری، د‌‌‌رصد‌‌‌د‌‌‌ طلاق برنیایند.
 
ماموستا عبداللهی تاکید کرد:  هم‌اکنون براساس آمارها از هر چهار ازدواج، یک مورد به طلاق منجر می‌شود و این در حالی است که هنگام ازدواج زوج‌ها باهم آشنا بوده و از قبل هم رابطه داشته‌اند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: بی‌توجهی به معنویات و اخلاق در خانواده‌ها یکی از عوامل افزایش طلاق در جامعه است و اینکه گفته می‌شود فقر عامل مهم در این موضوع است، درست نیست زیرا در مناطق روستایی آمار طلاق کمتر از مناطق شهری است، عامل مهم در این راستا مسایل اخلاقی است که باید همه مسوولان برای گسترش ازدواج به عنوان یک اصل ارزشمند در جامعه کمک کنند.
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

نماز جمعهطلاقازدواجحلالامام جمعه موقت بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی