شنبه 14 آذر 1394 / 13:45|کد خبر : 432|گروه : اقتصادي

نماینده مردم سقز و بانه:

شمارش معکوس برای پایایان انتظار رسمی شدن مرز سیران بند بانه / امکان تردد مسافراز مرز سیران بند فراهم شد

شمارش معکوس برای پایایان انتظار رسمی شدن مرز سیران بند بانه / امکان تردد مسافراز مرز سیران بند فراهم شد

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه از پایان انتظار و شمارش معکوس برای رسمی شدن مرز سیران بند بانه خبر داد و گفت: در آینده نزدیک امکان تردد مسافران از پایانه مرزی سیران بند بانه فراهم خواهد شد.

محسن بیگلری دقایقی پیش در حاشیه بازدید استاندار سلیمانیه عراق از پایانه مرزی سیران بند بانه در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر اظهار داشت : صبح امروز ئاسو فریدون استاندار سلیمانیه از بازارچه مرزی سیران بند بانه و پایانه مسافربری این بازارچه بازدید کردند که نظر ایشان نسبت به رسمی شدن این بازارچه مثبت می باشد.

وی با بیان اینکه نظر جمهوری اسلامی ایران برای رسمی شدن بازارچه مرزی سیران بند بانه از اول مثبت بوده است افزود: با توجه به این نظر، اقدامات زیر ساختی برای تبدیل شدن این بازارچه به یک بازارچه رسمی از سالها پیش از طرف جمهوری اسلامی آغاز شد بطوریکه امروز ما امروز شاهد تکمیل همه این زیر ساخت ها هستیم.

 بیگلری خاطرنشان کرد، تنها مانعی هم که در این مدت نسبت به رسمی شدن این مرز وجود داشت عدم موافت دولت مرکزی عراق با این طرح بود که این موضوع نیز خوشبختانه با توجه به ظرفیت های بالای شهرستان بانه و آماده بودن زیر ساخت های مورد نیاز برای رسمی شدن مرز سیران بند بانه برطرف شده است.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه ، رسمی شدن بازارچه مرزی سیران بند را آرزوی چندین ساله مردم بانه عنوان کرد و افزود: با تلاش مسئولین کلان کشوری، استانی و شهرستانی بالاخره توافق دولت مرکزی عراق را نیز جلب کردیم و این نوید را به مردم شریف بانه می دهم که از همین امروز شمارش معکوس برای پایایان انتظار رسمی شدن مرز سیران بند بانه شروع شده و شهروندان بانه ای در آینده بسیار نزدیک شاید کمتر از دوماه آینده شاهد تردد مسافر به عراق از طریق مرز سیران بند خواهند بود.

وی همچنین از سفر مقامات دولت مرکزی عراق به شهرستان بانه برای بازدید از مرز سیران بند خبر داد و گفت: در حال حاضر فقط برق و آسفالت کمتر از یک کیلومتر راه این پایانه باقی مانده که این دو نقیصه نیز در کمتر از یک ماه آینده برطرف خواهد شد و با اتمام این دو موضوع میزبان مقامات دولت مرکزی عراق خواهیم بود.


 



برچسب ها :

رسمی شدن مرز سیران بند بانه/ نماینده مردم سقز و بانهاستاندار سلیمانیهآرباباخبر بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی