سه شنبه 26 اسفند 1399 / 09:30|کد خبر : 4327|گروه : اجتماعي

رئیس جمعیت هلال احمر بانه؛

دو خانه هلال شهری و روستایی در شهرستان بانه افتتاح شد

دو خانه هلال شهری و روستایی در شهرستان بانه افتتاح شد

اسماعیل رحیمی رئیس جمعیت هلال احمر بانه گفت: هدف از ایجاد "خانه هلال" گسترش و افزایش تعداد داوطلبین هلال احمر و مرجع توجیه و آموزش مردم ساکن منطقه در مواقع وقوع هرگونه حادثه غیر مترقبه می‌باشد.

به گزارش آربابا خبر، اسماعیل رحیمی رییس جمعیت هلال احمر بانه در حاشیه مراسم افتتاح دو باب خانه هلال در شهر بویین سفلی و روستای خوری آباد از توابع بخش ننور بانه،اظهارداشت: تقویت و توسعه خانه‌های هلال موجب آمادگی بیشتر و توانمندسازی جوامع محلی برای مقابله با آسیب‌ها و کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه می‌شود.
 
 
 
وی افزود: ارزش‌های انسان‌دوستانه، تأمین سلامت و ایمنی افراد جامعه، ضرورت جذب، سازماندهی و آموزش افراد ساکن ‏در شهرها و روستاها به منظور آمادگی برای ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه در هنگام بروز حوادث ‏و سوانح طبیعی و غیرطبیعی در زمان طلایی امداد و نجات تا رسیدن نیروهای امدادی را دارد.
 
 
 
 
 
رحیمی ادامه داد:  هدف اصلی از توسعه خانه‌های هلال، برگزاری دوره‌های آموزش همگانی کمک‌های اولیه، آمادگی در مقابل مخاطرات در شهر و مناطق روستایی است تا با توانمندسازی و آمادگی جوامع محلی در امر امدادرسانی در زمان حوادث و سوانح تا رسیدن نیروهای امدادی هر فرد امدادگر خانواده خود باشد.
 
 
 
 
 
وی تاکید کرد: جمع آوری کمک‌های داوطلبانه و مردمی، فعالیت‌های آموزشی، آماده سازی و هدایت فعالیت‌های جوانان داوطلب از دیگر مزیت‌های خانه هلال است.
 
 
 
 
 
رحیمی بیان کرد: خانه‌های هلال هنگام وقوع بلایا و حوادث شهری و روستایی نقش تاثیرگذاری در ارزیابی منطقه توسط نیروهای محلی و تسهیل امدادرسانی به آسیب دیدگان دارد و رویکرد جمعیت هلال احمر استفاده از توان جوامع محلی در مدیریت و واکنش به حوادث است.
 
 
 
 
 
وی تشریح کرد: در طرح خانه‌های هلال افزایش آگاهی عمومی در نحوه برخورد با حوادث و توسعه آموزش‌های امدادی دنبال می شود  تا در نهایت مسوولیت شهروندان در کاهش آسیب های ناشی از حوادث طبیعی و جاده‌ای افزایش یابد.
 
 
 
 
 
رحیمی در پایان خاطر نشان کرد: این کانون‌ها به ویژه در مناطق شهری و روستایی هنگام رخداد بلایا و حوادث می‌تواند نقش تاثیرگذاری در ارزیابی منطقه توسط نیروهای محلی و تسهیل امدادرسانی به آسیب دیدگان داشته باشد.
 
 
 
 
 
در ادامه آیین افتتاح این دو خانه هلال، اولین جلسه از آموزش های مقدماتی امداد و کمک های اولیه ویژه دهیاران و عموم حاضرین در جلسه برگزار گردید.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

خانه هلالتامین سلامت و ایمنیتقویت و توسعهرییس جمعیت هلال احمر بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی