سه شنبه 26 اسفند 1399 / 21:09|کد خبر : 4328|گروه : اجتماعي

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان؛

شهروندان مراقب مهمانی ها و دورهمی ها باشند/ بی‌خیال همزیستی با کرونا موارد بیماری و مرگ و میر را افزایش می دهد

شهروندان مراقب مهمانی ها و دورهمی ها باشند/ بی‌خیال همزیستی با کرونا موارد بیماری و مرگ و میر را افزایش می دهد

دکتر ابراهیم قادری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه به افزایش موارد مبتلا به کرونای جهش یافته و همچنین اینکه مقداری افزایش موارد بستری در استان مشاهده میشود لذا بنظر میرسد گردش ویروس در حال سریع شدن است.

ابراهیم قادری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار آربابا خبر، اظهار داشت: با توجه به افزایش موارد مبتلا به کرونای جهش یافته و همچنین اینکه مقداری افزایش موارد بستری در استان مشاهده میشود لذا بنظر میرسد گردش ویروس در حال سریع شدن است.
 
وی گفت: بسیار مهم است که مراقب مهمانی ها و دورهمی ها و همچنین مراجعه به اماکان دارای فضاهای بسته بدون ماسک باشیم چرا که این دو‌ماه آینده میتواند برای ما سرنوشت ساز باشد.
 
وی با بیان اینکه اگر رعایت نکنیم، ممکن است با افزایش موارد بیماری و مرگ و میر مواجه شویم تاکید کرد: کرونا فعلاً نابود شدنی نیست بلکه در چرخش است و همه دستورالعمل‌های بهداشتی توسط عموم مردم باید رعایت شود شهروندان باید توجه داشته‌باشند فعلاً نباید بی‌خیال همزیستی با کرونا شوند بلکه باید زندگی با این ویروس را یاد بگیرند.
 
قادری با بیان اینکه به هر میزان تماس‌ها بیشتر و احتیاط مردم نسبت به این بیماری کمتر شود شرایط محیطی انتقال برای ویروس مهیا شده و امکان افزایش موارد و شروع موج دیگر وجود دارد، اضافه کرد: استفاده صحیح از ماسک، همچنین شست‌وشو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها و سطوح نیز روش‌های مؤثری برای مقابله با کرونا هستند که همچنان باید ادامه داشته باشد.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان عامل اصلی شیوع مجدد را عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد و گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که افزایش مسافرت‌ها دورهمی ها و مهمانی‌ها و همچنین عدم استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی از جمله دلایل اصلی شیوع مجدد ویروس کرونا در استان کردستان به شمار می‌رود.
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

مهمانی و دورهمیافزایش مبتلایانکرونامعاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی