چهارشنبه 27 اسفند 1399 / 09:50|کد خبر : 4330|گروه : سياسي

هوای کردستان ناسالم است؛

توطئه رسانه بریتانیایی برای کشاندن کردستان در منجلاب کرونا

توطئه رسانه بریتانیایی برای کشاندن کردستان در منجلاب کرونا

بنگاه خبر پراکنی بریتانیایی صهیونیستی بی بی سی در گزارشی هدفمند که بر روی صفحات مجازی خود منتشر کرده است از سنندج به عنوان یکی از پاک ترین شهرهای آسیا در سال ۲۰۲۰ نام برده است.

ه گزارش آربابا خبر ، در آستانه عید نوروز و در قالب گزارشی هدفمند شبکه بی بی سی اقدام به انتشار گزارشی کرده است که در اولین نگاه این حس را در مخاطبان ایرانی ایجاد می کند که سنندج شهری خوش آب و هوا بوده و می تواند یکی از مقاصد گردشگری باشد اما در لایه های پنهان این گزارش توطئه ای بزرگ نهفته است.
 
در شرایط کنونی جهان که ویروس کرونا در نقاط مختلف دنیا بیداد می کند و نوع جهش یافته انگلیسی آن دنیا را در نوردیده است این انگلیسی های نابکار سعی دارند استان های مختلف ایران را نیز گرفتار در منجلاب کرونای انگلیسی کنند.
 
البته با توجه به محدودیت تخت های مراقبت های ویژه در کردستان و ضعف در زیرساخت های بهداشتی و درمانی در این استان می توان گفت که این گزارش هدفمند می خواهد جرقه اعتراضات مردمی و نابسامانی را از استان مرزی و محروم کردستان و با سلاح کرونای انگلیسی بزند.
 
این موسسه نظارت‌کننده بر داده‌های مربوط به شاخص‌های آلودگی‌ هوا در سوئیس که بنگاه خبر پراکنی بی بی سی به آن استناد کرده است نه یک موسسه جهانی است و نه داده های دریافتی آن از اعتبار مهم جهانی برخوردار است، که رسانه سازمان جاسوسی انگلیس به آن استناد کرده است.
 
 البته سو استفاده از حس ناسیونالیستی کردهای ایران و عدم سواد رسانه ای در بین اکثریت جامعه ایران پاشنه آشیلی است که این رسانه بریتانیایی در این گزارش آن را هدف قرار داده است.
 
در ادامه این گزارش بی پایه و اساس را که این رسانه بریتانیایی به آن اعتبار بخشیده است را برای مخاطبان بازنشر می دهیم تا با مطالعه آن به اهداف پشت پرده این توطئه رسانه ای پی ببرند.
 
گزارش شبکه بی بی سی:
 
یک موسسه نظارت‌کننده بر داده‌های مربوط به شاخص‌های آلودگی‌ هوا در سوئیس که اطلاعات مربوط به ذرات معلق در هوای ۱۰۶ کشور جهان را پایش می‌کند در گزارشی از کیفیت هوا در سال ۲۰۲۰ اعلام کرده است که شیوع کرونا، شهربندان و تعطیلی بعضی از صنایع در مجموع موجب شده که آلاینده‌های مرتبط با ذرات معلق ۲/۵ میکرون در بیشتر شهرهای بزرگ جهان کاهش یابد. 
 
موسسه "آی‌کیو ایر" مستقر در سوئیس در گزارش سالانه خود از سال ۲۰۲۰ گزارش داده است که کیفیت هوا در ۸۴ درصد کشورهایی که این موسسه به داده‌های آنها دسترسی دارد بهبود یافته است.
 
در این گزارش به کاهش آلاینده‌های ذرات معلق در بیشتر شهرهای چین و همچنین شهرهایی با سابقه آلودگی هوا از جمله شیکاگو، دهلی، لندن، پاریس و سئول اشاره شده که این میزان آلودگی در این شهرها بین ۱۰ تا ۱۷ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش یافته است.
 
هوای تهران در فهرست آلوده‌ترین شهرهای این موسسه در رتبه دهم قرار گرفته است هر چند وضعیت شهرهای ایران به نسبت پاکستان و بعضی همسایگان جنوبی آن بهتر است.
 
#سنندج در غرب ایران و دمبولا و دیگانا در سریلانکا تنها شهرهایی هستند که در منطقه آسیای مرکزی و جنوبی به شاخصی کمتر از ۱۰ میلی‌گرم ذرات معلق ۲/۵ میکرون در یک متر مکعب دست یافته‌اند.
 
این یافته‌ها از آنجا اهمیت بیشتری می‌یابد که دانشمندان از نقش آلودگی هوا در مرگبارتر شدن کووید ۱۹ پرده برداشتند.
 
هوای کردستان ناسالم است
 
بی بی سی در حالی هوای سنندج را از سالم ترین شهرهای جهان معرفی کرده است که هوای این شهر برای دومین روز متوالی ناسالم است.
 
شاخص آلودگی هوا هم اکنون سنندج ۱۱۸ و برای گروههای حساس ناسالم است.
 
مسئولین بهداشتی شهر سنندج از مردم به ویژه افرادی که ناراحتی تنفسی و قلبی و عروقی دارند و همچنین سالمندان و کودکان خواسته اند در فضای باز تردد نکنند.
 
بر اساس شاخص‌های سنجش کیفیت هوا، اگر شاخص کیفیت هوا کمتر از ۵۰ باشد، هوا پاک، بین ۵۱ تا ۱۰۰ قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و بیشتر از ۳۰۱ خطرناک تلقی می‌شود.
 
انتهای پیام


برچسب ها :

کروناتوطئهبی بی سیکرونا

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی