یکشنبه 1 فروردین 1400 / 12:54|کد خبر : 4339|گروه : اجتماعي

نگین زیبای طبیعت منطقه مرزی؛

دریاچه طبیعی آلوت یکی از جاذبه های گردشگری شهر مرزی بانه

دریاچه طبیعی آلوت یکی از جاذبه های گردشگری شهر مرزی بانه

دریاچه‌ها از زیباترین مکان‌هایی هستند که توجه همگان را به سمت خود جلب می‌کنند، دریاچه آلوت یکی از پربازدیدترین دیدنی های بانه به مساحت 5 هزار مترمربع است که در شهر بانه قرار گرفته است.

 
به گزارش آربابا خبر، بهار یکی از باشکوه ترین جلوه های خداوند در جهان هستی است که با تماشای آن می توان نقبی به عالم معنا زد و راهی به سوی خدا یافت؛ می شود جمال پروردگار را به تماشا نشست، دریاچه آلوت در منطقه نشمیر قرار دارد و مساحت آن هرساله به صورت طبیعی افزایش میابد. 
 
 
ناگفته نماند دریاچه آلوت در «میراث طبیعی ملی» به ثبت رسیده است و رونق زیادی به گردشگری بانه داده است، گذراندن یک عصر دلپذیر در کنار این دریاچه می‌تواند یکی از به یاد ماندنی‌ترین خاطرتان باشد.
 
 دریاچه طبیعی آلوت به مساحت تقریبی 5 هزار متر مربع و 10 متر عمق، یکی از جاذبه های زیبای گردشگری و اکوسیستمی کوچک اما متنوع و غنی در شمال غربی روستای مرزی آلوت در بخش نمشیر شهرستان بانه است.
 
با طی کردن مسیر جاده بانه-سردشت تا روستای زرواو /zàrwãw/ و سپس جاده روستای بوالحسن و مسیر چومان، به کوهپایه های زیبا و مه گرفته "باخه له /bãxàlà/" در یک کیلومتری روستای آلوت می رسیم؛ آلوت در غربی ترین نقطه شهرستان بانه و در بخش نمشیر واقع شده است.
 
 
 
 
 با حرکت به سمت روستای آلوت در ورودی این  روستا، با دره پرآب و سرسبزی که به سمت دریاچه طبیعی آلوت سرازیر می شود، برخورد خواهی کرد که مشاهده این طبیعت بکر و طبیعی حیرت انگیز و غیرقابل وصف است، دامن طبیعت زیبای منطقه و صدای دلنشین خروش جویبارها و جیرجیر گنجشک ها این زیبایی ها رو دو چندان کرده است.
 
نام بانه برای خیلی از افراد مترادف با خرید ارزان است و کمتر کسی پیدا می‌شود که به این شهر سر نزده باشد، متاسفانه بیشتر افرادی که برای خرید به این شهر سفر می‌کنند از بازدید دیدنی‌های بانه غافل می‌شوند، چنانچه قصد سفر به بانه دارید بهتر است با دیدنی‌های بانه هم آشنا شوید که دریاچه طبیعی آلوت یکی از این جاذبه های دیدنی گردشگری است.
 
 
 
 
انتهای پیام


برچسب ها :

جاذبه گردشگریدریاچه طبیعیآلوتطبیعت بکر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی