دوشنبه 2 فروردین 1400 / 10:25|کد خبر : 4340|گروه : اقتصادي

در گفتگو با کارشناس مسائل اقتصادی مطرح شد؛

کام تلخ مردم در عدم مدیریت و نظارت بر خریدهای نورورزی/ بی تدبیری و بی خیالی دولت موجب نگرانی مردم در بازار شب عید شد

کام تلخ مردم در عدم مدیریت و نظارت بر خریدهای نورورزی/ بی تدبیری و بی خیالی دولت موجب نگرانی مردم در بازار شب عید شد

سامان بسطامی از کارشناسان مسائل اقتصادی گفت: دولت نباید در ماه های پایانی و نزدیک به انتخابات همه مسائل و امور را با بیخیالی دنبال کند مردم بازیچه بی تدبیری دولتمردان نیستند، توجیه رئیس جمهور در کمبود کالا قانع کننده نبود مردم در ماه‌های گذشته با چشم خود ناتوانی دولت در مدیریت بازار را مشاهده کردند.

سامان بسطامی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار آربابا خبر، با اشاره به اینکه دولت تا دقیقه آخر اقدام به برگزاری جلسه کنترل بازار در شب عید ننمود، اظهار کرد: مردم در فشار اقتصادی ناشی از بی‌تدبیری ها قرار دارند، دولت در واپسین لحظات پایان سال اقدام به برگزاری جلسه کنترل بازار می کند که این امر ناشی بی کفایتی و سوء مدیریت دولت و بی برنامه بودن آن در ثبات بازار است.
 
 
وی افزود: دولت به عنوان متولی نظام اقتصادی امروز بازار را به دست اغیار سپرده است، افزایش قیمت‌ها  در بعضی از بخش ها به ساعتی رسیده است، دولت در این برهه کجاست، بی‌تدبیری مسئولان و غایب بودن دولت محترم در مدیریت بازار و اقتصاد کشور اسباب تورمی لجام‌گسیخته را مهیا نموده است.
 
بسطامی ادامه داد: نوسانات شدید قیمت‌ها به خصوص گرانی‌ها روزهای آخر سال وضعیت بازار نوروز ۱۴۰۰ را در شرایطی قرار داد که باز هم مردم مانند سه سال گذشته نتوانند نمره خوبی به عملکرد دولت روحانی در مدیریت بازار بدهند، دولت مسئولیت تنظیم بازار کالاهای مصرفی مردم را بر عهده داشت، اما به دلیل وفور کالاها وهمکاری مردم این بی تدبیری روشن دولت در نظارت و کنترل میدانی بحران تبدیل نشد.
 
وی تاکید کرد:  اقشار مختلف جامعه با مشکل گرانی و عدم مدیریت صحیح بازار دست و پنجه نرم ‌کردند، اما امسال به عنوان آخرین سال فعالیت دولت و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری انتظار عملکرد بهتری از سوی دولتکردان تدبیر و امید وجود داشت که  بازهم محقق نشد.
 
بسطامی در پایان خاطر نشان کرد: دغدغه اصلی مردم گرانی‌های روزافزون است، دولت نیز در این شرایط باید به سرعت مدیریت بازار را در دست گرفته و از افزایش ناگهانی و غیر منطقی قیمت‌ها جلوگیری کند،  مردم باید احساس آرامش کنند باید ثبات اقتصادی داشته باشند.
 
 
انتهای پیام


برچسب ها :

عدم مدیریت بازاردولتثبات اقتصادیگرانیقیمتکارشناس مسائل اقتصادی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی