سه شنبه 3 فروردین 1400 / 15:18|کد خبر : 4342|گروه : اجتماعي

طبیعت نابی که نباید از دست داد؛

روستای نجنه بانه یکی از مناطق دیدنی و بکر با مناظر طبیعی زیبا است

روستای نجنه بانه یکی از مناطق دیدنی و بکر با مناظر طبیعی زیبا است

روستای نجنه از توابع بخش نمشیر در ۳۸ کیلومتری شمال غربی شهرستان مرزی بانه یکی از مناطق دیدنی و بکر با مناظر طبیعی زیبا است، این ویژگی ها، روستا را به یکی از مناطق گردشگری استان کردستان تبدیل کرده است.

به گزارش آربابا خبر ، روستای نجنه دارای منظره های بسیار زیبایی در فصول مختلف سال است این روستا به یکی از مراکز گردشگری تبدیل شده است، برای رفتن به نجنه، از بانه باید تا روستای کوخان، در مسیر جاده بانه ـ سردشت حرکت کرده و از آنجا پس از عبور از روستاهای نمشیر و نجنه سفلی، وارد نجنه علیا خواهید شد.
 
 
 
 
 
 
 
روستای نجنه بهشتی در دل جنگل های بلوط کردستان می باشد، مسیر این روستا یکی از زیباترین مناطق طبیعی و بکر بانه است و قطعاً در این مسافرت از آن لذت خواهید برد،  این روستا به واسطه چشمه سارهای پر آب بسیاری که در دل خود جای داده است، یکی از سر سبزترین مناطق استان کردستان از لحاظ داشتن نماهایی طبیعی محسوب می شود که به واسطه همین چشمه سارها، طرح های شیلات زیادی در این منطقه اجرا شده است.
 
 
 
 
 
نجنه دارای باغ های گردوی بسیاری است که کیفیت محصول آن جزو بهترین و مرغوبترین محصول های باغداری بانه است، مردم این منطقه بیشتر به دامداری و کشاورزی مشغول هستند، زمین حاصلخیز و آب فراوان کشاورزی، باعث شده است تا کشاورزان این منطقه محصولات کشاورزی خوب و با کیفیتی را برای فروش عرضه کنند.
 
 
 
 
 
 
 
به واسطه چشمه هایی که دارد، مجتمع شیلات، یک هتل دو ستاره هم با مجوز سازمان گردشگری در این محل احداث شده است که مسافران و مهمانان می توانند در صورت تمایل برای اقامت از امکانات آن استفاده کنند.
 
 
 
 
 
 
 
قرآن روستای نجنه علیا یکی دیگر از ویژگی هایی است که باعث شده تا این روستا از اهمیت خاصی برخوردار شود این قرآن قدیمی که در مسجد این روستا نگهداری می شود.
 
 
 
 
 
 قرآن روستای نجنه علیا شامل ۳۰ جزء کامل است که توسط فردی بنام مراد بن یوسف بن عیسی مشهور به فقیه مراد در سال ۹۷۸ هجری قمری (۴۷۰ سال قبل) به خط ثلث به رشته تحریر در آمده است و دارای ۳۱۶ برگ به ابعاد ۱۹در ۳۰ با جلد چرمی قهوه ای است.
 
 
 
 
 
مقبره مراد بن عیسی مشهور به فقه مراد در سال ۹۷۸ هجری قمری قرآن کریم رو به رشته تحریر در آورده است و در سال ۱۳۸۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، یکی دیگر از طرح های گردشگری_زیارتی این روستا می باشد.
 
 
 
 
 
 
 
روستای نجنه در محاصره کوه های بلند پوشیده از درختان بلوط قرار گرفته است که بیش از بیش بر زیبایی این روستا می افزاید. جاده ورودی به روستا از میان باغات و درختان کهن سال بلوط می گذرد که لذت سفر را بی شک دوچندادن خواهد کرد.
 
 
 
 
 
آشنایی با مردم خونگرم روستا نجنه که اکثرا دامدار و کشاورز هستند و دیدن سنن و مراسمات قدیمی آن ها می تواند تجربه ای جدید برای توریستان و علاقمندان به فرهنگ کُردی باشد، زیرا فرهنگ کردستان با قدمت چند هزار ساله از قدیمی ترین فرهنگ ها و تمدن هاست.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

روستای نجنهجاذبه گردشگری و تاریخیشیلاتقرآن قدیمی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی