شنبه 14 آذر 1394 / 07:20|کد خبر : 435|گروه : اقتصادي

مسئولین اقدامی برای اشتغال انجام ندادند/ پیدایش بحران بیکاری به دنبال بحران رکود اقتصادی

مسئولین اقدامی برای اشتغال انجام ندادند/ پیدایش بحران بیکاری به دنبال بحران رکود اقتصادی

عضو سابق کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه دولت و مجلس اقدام چندانی برای کاهش آمار بیکاری انجام نداده اند، گفت: مراکز تولیدی قبلی دچار مشکل شده و کارخانجات جدیدی برای اشتغال ایجاد نشده است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، مرادعلی منصوری رضی، عضو سابق کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، اظهار داشت: در دوره مجلس هشتم مصوبه هایی برای بهبود فضای اشتغال به تصویب رسیده برنامه های خوبی تصویب شده و در آن وظایف وزارت کار مشخص شده است.

 

عضو سابق کمیسیون اجتماعی با اشاره به سخنان اخیر وزیر کار مبنی بر "مسئولیت اشتغال با وزارت کار نیست" افزود: اینکه وزارت کار خودش را کنار بکشد در آن صورت، وضعیت اشتغال و فضای کسب و کار بدون متولی خواهد ماند.

 

وی در ادامه گفت: ادغامی که صورت گرفت و سه وزارتخانه، کار، رفاه اجتماعی و تعاون به یک وزارتخانه تبدیل شدند حالا وظیفه وزارتخانه جدید باید بیشتر از گذشته باشد.

 

منصوری خاطرنشان کرد: با اینکه برای ایجاد ساختار اشتغال، برای وزارتخانه هایی مثل وزارت صنعت و معدن وظایفی تعریف شده اما برای پیگیری وضعیت اشتغال و ساماندهی نبروهای آماده به کار باید اقدام کند.

 

نماینده دوره هشتم مجلس اذعان داشت: هم دولت و هم مجلس اقدام عملی چندانی برای کاستن از وضعیت بیکاری انجام نداده اند.

 

وی با بیان اینکه وضعیت اشتغال نامناسب است، یادآور شد: وقتی مراکز تولیدی قبلی دچار مشکل شده و مراکز تولیدی و کارخانجات جدید برای اشتغال ایجاد نکرده ایم، می توان حدس زد که وضعیت اشتغال چگونه باشد.

خاطر نشان می شود در سایه رکود اقتصادی، علاوه بر تعطیل شدن بسیاری از کارخانجات و تأثیر آن بر سایر بخش ها بحران بیکاری نیز پیش روی اقتصاد کشور است.



برچسب ها :

بیکاریاشتغالآرباباخبر بانهرکود اقتصادی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی