پنجشنبه 12 فروردین 1400 / 22:58|کد خبر : 4354|گروه : اجتماعي

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان؛

هشدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نسبت به اتراق در ۱۳ بدر/ حضور در طبیعت به منزله پیش‌روی در کام مرگ است

هشدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نسبت به اتراق در ۱۳ بدر/ حضور در طبیعت به منزله پیش‌روی در کام مرگ است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن درخواست از شهروندان جهت پرهیز از هر نوع تجمع در روز طبیعت گفت: برای حفظ سلامتی خود و دیگران و جلوگیری از گسترش بیماری با توجه به خطرات ناشی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روز سیزدهم فروردین از مراجعه به بوستان‌ها و تفرج‌گاه‌ها اجتناب نموده و در منزل بمانید.

به گزارش آربابا خبر ، فرزین رضاعی اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کووید ۱۹ هر گونه دورهمی و تجمع در بوستان‌ها و فضای سبز موجود در سطح استان در روز طبیعت، ۱۳ بدر ممنوع است.
 
 وی با بیان اینکه تجمع و ازدحام اصلی‌ترین کانون شیوع و انتشار ویروس کرونا است، خطاب به شهروندان گفت  : روز طبیعت را در خانه بمانید و از حضور در اماکن عمومی، پارک‌ها و تفرج‌گاه‌ها پرهیز و شیوه‌نامه های بهداشتی که تضمین کننده سلامت آنها و جامعه است را رعایت کنید.
 
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان  با اعلام اینکه نادیده گرفتن هشدارها، گردهمایی در بوستان‌ها و گردشگاه‌ها در روز  طبیعت به معنی استقبال از کرونا و خطر مرگ است، تاکید کرد : در این زمینه چشم انتظار همکار صمیمانه مردم عزیزمان هستیم.
 
  دکتر رضاعی با اشاره به اینکه شاید این سوال پیش بیاید که چرا در فضای باز این ممنوعیت وجود دارد، افزود: بر اساس سنت ایرانیان چندین خانواده در این روز با هم در ارتباط هستند و در یک مکان تجمع می‌کنند لذا خطر گسترش و واگیری بیماری افزایش می‌یابد باتوجه به اینکه ما در وضعیت بسیار شکننده ای از لحاظ سرعت انتشار کرونا هستیم لذا تا شروع واکسیناسیون عمومی انتظار همکاری و در خواست تعامل مردم را داریم.
 
 وی با اشاره به آخرین وضعیت استان از لحاظ رنگبندی کرونا، تصریح کرد: اکنون شهرستان سقز در شرایط قرمز،  بیجار، بانه، دیواندره در وضعیت نارنجی و دیگر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند.
 
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در اوایل اسفند ماه سال گذشته آمار بیماران بستری‌ بر اثر کرونا کمتر از  100 نفر و اکنون به بیش از  200 نفر در استان رسیده است.
 
دکتر رضاعی با اشاره به اینکه شهرستان‌های سقز و بانه از لحاظ کرونا به سمت وضعیت بحرانی پیش می‌روند، اظهار کرد: ویروس جهش یافته در همه شهرها رصد شده و به واسطه قابلیت سرایت و انتشار سریع آن اگر چندین خانواده کنار هم باشند خطر انتقال و انتشار ویروس حتمی است.
 
وی تاکید کرد:  برگزاری مراسم سیزده بدر در طبیعت به منزله اشتباهی جبران ناپذیر، فراهم کردن فرصت انتشار هر چه بیشتر ویروس کرونا و منجر به فزایش آمار مبتلایان، بستری‌ها و مرگ و میرها خواهد شد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان یادآور شد: امسال سیزده بدر در خانه بمانیم تا زودتر چرخه انتقال ویروس را قطع کنیم و تا بتوانیم روز‌های خوب دوران پسا کرونا را با همه عزیزانمان جشن بگیریم و پرستاران،  پزشکان و همه مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا بتوانند به خانه برگردند.
 
انتهای پیام/



برچسب ها :

۱۳ بدرکووید ۱۹پارک هاتفرجگاه هادر خانه بمانید

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی