دوشنبه 16 فروردین 1400 / 14:56|کد خبر : 4360|گروه : اجتماعي

در گفتگو با کارشناس امور اجتماعی مطرح شد؛

فضای مجازی ولنگار به گسترش آسیب های اجتماعی دامن می زند

فضای مجازی ولنگار به گسترش آسیب های اجتماعی دامن می زند

لقمان صدیقی کارشناس امور اجتماعی گفت: در حال حاضر حوزه اینترنت و فضای مجازی برای هیچ کس قابل دفاع نیست، به‌طوری که الان در فضای مجازی شاهد همه نوع ناهنجاری هستیم، از سوءاستفاده‌های مالی و سیاسی گرفته تا مسائل غیراخلاقی و آلوده شدن جوانان به قمار و مواد مخدر.....

لقمان صدیقی کارشناس امور اجتماعی در گفتگو با خبرنگار آربابا خبر، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ولنگاری فضای مجازی،اظهار کرد: هشدار رهبر معظم انقلاب در واقع نتیجه غفلت مسئولانی است که تا کنون چندین و چند بار و طی سخنرانیهای مختلف ایشان چاره اندیشی نکرده‌اند و بدون تردید گزینه اصلی که از طرف مسئولان مربوطه ارائه می‌شود، فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و چند طرح پیشنهادی است که مثل همیشه تنها روی کاغذ و در حد وعده و برنامه باقی خواهد ماند.
 
 
 
وی افزود: به گفته کارشناسان و نخبگان عرصه فناوری و اطلاعات راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و متعاقب آن اینترنت ملی می تواند یکی از راه حل های اساسی برون رفت از این ولنگاری باشد.
 
 
 
 
 
صدیقی ادامه داد: می توان با راه اندازی اینترنت ملی و در طی آن با بهره گیری از توان نیروهای مومن و متعهد و متخصص درون کشور زیرساخت های امن توسعه اقتصادی در فضای مجازی فراهم شود و این یکی از مهمترین مطالبات رهبری در این خصوص بوده و تا به امروز به این مهم توجهی نشده است.
 
 
 
 
 
 وی عنوان کرد: بی شک یکی از ولنگاری های فرهنگی امروز رهاکردن شبکه های اجتماعی به حال خود است تا جایی که سبک زندگی اصیل ایرانی اسلامی خانواده ها و به تبع آن نوجوانان و جوانان کشورمان را تحت تاثیر قرار داده است.
 
 
 
 
 
صدیقی با اشاره به اینکه ، فضای مجازی ولنگار به گسترش آسیب های اجتماعی دامن می زند تشریح کرد: استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی جایگاه برجسته ای در تربیت اخلاقی جامعه ایفا می کنند،یک رسانه مرز ناشناس و قابل دست یابی توسط همه مردم موجبات شکل گیری پدیده(هم آمیزی صرف علایق) را فراهم آورده است و توجیهات شریرانه و ضد هنجار توسط برخی کاربران با دریافت پاسخ های تایید کننده از جانب دیگر کاربران تقویت شده و زمینه انهدام اخلاقی و فروپاشی مرزهای اخلاق را بدنبال خواهد داشت.
 
 
 
 
 
وی تاکید کرد: از آنجایی که فضای مجازی، امروزه بخشی از فضای حقیقی و حتی از جهاتی، بسیار مهمتر و تأثیرگذارتر از فضای حقیقی است، بنابراین باید بگوییم که امروز، دشمنان مملکت، از مرکز کشور گرفته تا حاشیه نشینان لب مرز و از جیب مردم گرفته تا اتاق خواب های کودکان بی پناهمان حضور دارند و مدام مشغول لجن پراکنی و تحریف حقایق هستند، بدون آنکه کسی جلودار آنها شود.
 
 
 
 
 
صدیقی در پایان با اشاره به مباحث مطرح شده درباره خلا‌های قانونی در فضای مجازی خاطر نشان کرد: در حال حاضر موارد سو استفاده‌های اعتقادی، اخلاقی، جنسی، فرهنگی و اجتماعی در فضای مجازی وجود دارد و با نوعی ولنگاری در این فضا مواجهیم و هیچ نظارتی روی آن نمی‌شود، ما در عرصه فرهنگی و به ویژه در فضای مجازی دارای خلاهایی هستیم که کشورهای دیگر سعی کردند این خلا را به نوعی جبران کنند.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

اخبار بانهولنگاری فضای مجازیعدم نظارتشبکه ملی اطلاعاتکارشناس امور اجتماعی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی