سه شنبه 17 فروردین 1400 / 11:34|کد خبر : 4361|گروه : اجتماعي

مدیر شبکه بهداشت و درمان بانه؛

نظارت و کنترل های بهداشتی ضامن سلامت جامعه است

نظارت و کنترل های بهداشتی ضامن سلامت جامعه است

محمد شاه ویسی مدیر شبکه بهداشت و درمان بانه گفت: در ایام تعطیلات نوروز ، بازرسی‌های مشترکی با تعزیرات، اماکن ، دامپزشکی، صمت، اصناف و سایر ارگان های مرتبط انجام شده تا به واسطه آن خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

محمد شاه ویسی مدیر شبکه بهداشت و درمان بانه در گفتگو با خبرنگار آربابا خبر، با اشاره به اینکه نظارت و کنترل های بهداشتی ضامن سلامت جامعه است، اظهار کرد: در ابتدای سال جدید تا کنون در راستای حفظ و ارتقاء سلامت شهروندان و مسافران نوروزی، مرکز بهداشت بانه در ساعات اداری و غیر اداری و با بهره گیری از کلیه امکانات نسبت به نظارت و کنترل های بهداشتی و جوابگویی به شکایت های بهداشتی و غیره در سطح شهرستان اقدام نموده  است.
 
 
 
وی با اشاره به اهم فعالیت های مرکز بهداشت افزود: در بازه زمانی ۲۵ اسفندماه تاکنون تعداد بازرسی بهداشتی به عمل آمده ۲۱۷۴ مورد بوده و تعداد ۱۴۱ اخطار صادر شده است، تعداد موارد معرفی شده به مراجع قضایی ۱۴ مورد بوده که ۹ مورد آن منجر به پلمپ شده است.
 
 
 
 
 
شاه ویسی عنوان کرد: در راستای اجرای طرح سلامت نوروزی شهروندان  ۴۵۸ مورد تست PCR توسط مرکز منتخب کوید ۱۹ انجام شده و ۵۴۲ مورد رپید تست توسط تیم‌های رهگیری بیماری کرونا با مراجعه به منازل صورت گرفته است، بازرسی اکیپ سلامت محیط و کارشناسان بهداشت حرفه ای در شیفت صبح و عصر از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی سطح شهر انجام شده است.
 
 
 
 
 
شاه ویسی با اشاره به اینکه ۹ تالار پذیرایی در بانه پلمب شده است تشریح کرد: در راستای اجرای مصوبات ستاد کرونای شهرستان بانه ۹ تالار پذیرایی در این شهر پلمب شد، این تالارها به رغم هشدارهای جدی ستاد مقابله با کرونا و توصیه‌های اکید متولیان حوزه سلامت شهرستان اقدام به برگزاری مراسم  بدون مجوز و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی کرده بودند.
 
 
 
 
 
وی اضافه کرد: غربالگری سلامت روان برای ساکنین محله بانه کهنه در راستای اجرای برنامه حمایتهای روانی_اجتماعی در بلایا و حوادث غیر مترقبه پس از حادثه انفجار مواد منفجره در این محله،به منظور شناسایی افرادی که دچار آسیب روانی شده اند انجام شد.
 
 
 
 
 
شاهویسی در پایان خاطر نشان کرد: دراین طرح افرادی که شاهد حادثه مذکور بوده اند توسط روان شناسان مرکز بهداشت مورد ارزیابی قرار گرفتند و در صورتیکه دچار آسیب روانی شده  تحت مراقبت و مداخلات روانشناختی قرار می گرفتند، این فعالیت به منظور پیشگیری از اختلال استرس پس از حادثه (PTSD )  می باشد.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

کنترل بهداشتیمرکز بهداشتسلامت محیطمدیر شبکه بهداشت و درمان بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی