شنبه 21 فروردین 1400 / 08:14|کد خبر : 4364|گروه : اجتماعي

در گفتگو با هنرمند انقلابی کردستان مطرح شد؛

مردمی بودن از ویژگی های مهم هنر انقلاب اسلامی است

مردمی بودن از ویژگی های مهم هنر انقلاب اسلامی است

سید قادر قادری هنرمند انقلابی کردستان گفت: شهید مرتضی آوینی، با دريچه دوربين، مصاف حق و باطل را به نظاره نشست و با چرخش گردونه گران زمانه اين دو را تشخيص و به اردوگاه معنويات پيوست و سيمای سياه هر آنچه خباثت و ناخالصی بود به هم زبانان و هم زمانان خويش نشان داد تا آنرا به نسل ها و زمانه های بعدی منتقل كند.

سید قادر قادری هنرمند انقلابی کردستان در گفتگو با خبرنگار آربابا خبر، ضمن تبریک بمناسبت روز هنر انقلاب اسلامی و با اشاره به  زحمات هنرمند پرتلاش و جهادگر انقلابی شهید آوینی اظهار کرد: شهید آوینی الگوی مجسمی برای معرفی هنر انقلاب اسلامی است، اهداف و آرمان شهید مرتضی آوینی محقق آرمان‌های اسلامی است که باید مورد توجه جوانان قرار گیرد،  با توجه به اینکه نیازهای جامعه بشری در حال تغییر است، نحوه و میزان تلاش هنرمندان نیز باید تغییر کند، از همین رو مباحث شبیخون و ناتوی فرهنگی که توسط رهبر معظم انقلاب بیان شده است، باید به طور جدی پیگیری شود.
 
 
 
وی با بیان اینکه معرفی هنر انقلاب اسلامی نیازمند معرفی یک شاخص است، افزود: معرفی شهید آوینی می‌تواند الگوی مناسبی برای ترویج هنر انقلاب اسلامی باشد، زیرا این شهید بزرگوار در حین ترویج آرمان شهدا و اسلام به شهادت رسیده است.
 
 
 
 
 
قادری عنوان کرد: زبان هنر یکی از رساترین و قوی‌ترین ابزار انتقال فرهنگ‌ها و به‌وجود آمدن تمدن‌هاست و این هنر بایستی ممتاز و فاخر و پیشرو باشد و شهید آوینی با این نگاه، راهی نو فراروی هنرمندان اندیشمند و متعهد گشود.
 
 
 
 
 
وی با بیان اینکه شهید آوینی در بخش فرهنگی به ویژه در دفاع مقدس فعالیت های ارزشمندی انجام داد، عنوان کرد: شهید آوینی به لحاظ اعتقادی مؤمن و با ایمان و روشنفکر و هنرمند بود و در همه رشته های هنری از جمله موسیقی، شعر، ادبیات، نقاشی، سیما، فیلمبرداری، معماری و ... سررشته داشت.
 
 
 
 
 
قادری ماموریت اصلی حوزه هنری را شناخت، تولید و انتقال و ابلاغ پیام های انقلاب اسلامی با استفاده از زبان هنر دانست و تاکید کرد: این ماموریت، هدف و کار ما را مشخص می کند که باید در رشته های مختلف همچون ادبیات، نمایش، موسیقی، تجسمی و... این موضوع مورد توجه باشد.
 
 
 
 
 
 وی مردمی بودن را از ویژگی های مهم هنر انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: به همین دلیل شهید آوینی موفق شد تا با بهره گیری از فضای مناسب موجود در هنر و ارایه آثار ارزنده و کم نظیر، اندیشه ناب انقلابی را به تصویر بکشد.
 
 
 
 
 
قادری تاکید کرد: شهید آوینی، همواره به هنر متعهد و هنرمند مسئولیت شناس می اندیشید و از رواج پیدا کردن ویژگی های هنر غربی و اصول آن در بین برخی هنرمندان داخلی، در رنج بود.
 
 
 
 
 
وی در پایان با بیان اینکه امروز ایران اسلامی هدف اصلی جنگ نرم فرهنگی و رسانه ای صهیونیست هاست، خاطرنشان کرد:  بسیج هنرمندان به عنوان یک مجموعه تاثیرگذار در تولید فکر، طراحی برنامه و هم افزایی ظرفیت های هنرمندان متعهد و انقلابی یکی از مراکز فعال و موثر در مقابله با جنگ نرم فرهنگی است.
 
 
 
 
 
سید مرتضی آوینی (متولد ۲۱ شهریور ۱۳۲۶ در شهر ری) بیستم فروردین ۱۳۷۲ در منطقه فکه در حال بررسی لوکیشن فیلم مستند شهری در آسمان، با مین برخورد کرد و بر اثر اصابت ترکش مین باقی‌مانده از جنگ تحمیلی به دیدار حق شتافت؛ بیستم فروردین در تقویم با عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نامگذاری شده و یادآور آن هنرمند مومن و انقلابی است.
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

هنر انقلاب اسلامیشهید آوینیهنرمندانترویج هنر انقلابهنرمند کردستان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی