شنبه 4 اردیبهشت 1400 / 08:56|کد خبر : 4392|گروه : اجتماعي

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بانه؛

ریختن نخاله های ساختمانی در حریم راه‌ها ممنوع است / معضلی به نام نخاله های ساختمانی در بانه

ریختن نخاله های ساختمانی در حریم راه‌ها ممنوع است / معضلی به نام نخاله های ساختمانی در بانه

انور طاهایی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بانه گفت: شهر بانه یکی از شهرهایی است که در اطراف جاده‌ها و حاشیه شهری تجمع نخاله‌های ساختمانی را شاهد هستیم و آثار نامطلوبش علاوه بر نازیبایی مناظر هم برای مردم ، اداره راهداری و مدیریت شهری چالش برانگیز است.

نور طاهایی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بانه در گفتگو با خبرنگار آربابا خبر، با اشاره به اینکه با معضلی به نام نخاله های ساختمانی در این شهرستان روبرو هستند، اظهار کرد: در شهرستان بانه با افزایش ساخت و سازها در چند سال گذشته و همچنین تعمیرات منازل قدیمی شاهد تخلیه نخاله‌های مختلف در اطراف شهر و به خصوص جاده‌ها هستیم که این امر ضمن ضربه زدن به محیط زیست عواقب خطرناکی را در پی دارد.
 
 
 
وی افزود: اگرچه شهرداری مکلف است، محل تخلیه نخاله را تعیین کند و در این شهرستان "هژده دولان" به عنوان این مکان جهت تخلیه نخاله ساختمانی تعیین شده است، اما به دلیل داشتن گردنه و شیب زیاد رانندگان جهت تسهیل تخلیه، نزدیک ترین و آسانترین مکان یعنی در حاشیه جاده ها، اطراف شهر یا در طبیعت اقدام به تخلیه نخاله های ساختمانی می کنند.
 
 
 
 
 
طاهایی با ابراز تاسف از اینکه نخاله های ساختمانی برای محیط زیست، منابع طبیعی و کشاورزی ضرر دارد، افزود: در مدیریت نخاله های ساختمانی، شهرداری، راهداری، منابع طبیعی و محیط زیست مسئول هستند، رانندگان وسایل نقلیه اعم از کندرو یا موتوری مکلف هستند نخاله ها را فقط در محل تعیین شده خالی نمایند در صورتی که مشاهدات نشان می‌دهد در مناطق دیگر خارج از محدوده معین این اقدام صورت می گیرد.
 
 
 
 
 
 وی با اشاره به اینکه ریختن نخاله های ساختمانی در حریم راه ها ممنوع است، عنوان کرد: یکی از مشکلات تخلیه نخاله ساختمانی در حاشیه راه ها در صورت عدم پاکسازی باعث ایجاد تصادف و مرگ و میر به ویژه در شب که راننده دید کافی ندارد می شود، اکثریت رانندگانی که اقدام به تخلیه نخاله های ساختمانی می کنند نسبت به قوانین اظهار نا آگاهی کرده اند.
 
 
 
 
 
طاهایی ادامه داد: مسدود شدن مسیر رودخانه ها و کانالها، ایجاد محل امن برای زندگی سگ های ولگرد، جوندگان موذی، موش و پشه، عامل بیماری سالک که زمینه ساز بروز بیماری و به سلامت عمومی لطمه وارد می کند و همچنین تخریب محیط زیست منابع طبیعی و آب زیرزمینی از دیگر معضلات تخلیه نخاله های ساختمانی است.
 
 
 
 
 
وی تصریح کرد: تخلیه نخاله‌های ساختمانی علاوه بر عدم زیبایی منظر آلودگی محیط زیست در راه سازی و امکان باندهای جدید، جاده ای منجر به هدر رفت زمان و انرژی در جهت حمل آن به نقاط دیگر می‌باشد.
 
 
 
 
 
طاهایی در پایان خاطرنشان کرد: گشت راهداری و بازدید از محورها، هر خودرویی که قصد ریختن نخاله ساختمانی در حریم جاده را داشته باشد توقیف و به مراجع قضایی معرفی می کند از مردم درخواست داریم در صورت مشاهده تخلف و تخلیه نخاله های ساختمانی در حریم جاده مراتب را با شماره تماس۰۸۷۳۴۲۴۹۴۰۵ اطلاع دهند.
 
 
 
 
 
انتهای پیام


برچسب ها :

نخاله ساختمانیحریم راه هامراجع قضاییتخلیهرئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی