یکشنبه 5 اردیبهشت 1400 / 20:22|کد خبر : 4396|گروه : اجتماعي

رییس اداره امور آب بانه؛

اختصاص ۹۰ میلیارد ریال اعتبار به سد عباس‌آباد بانه /عملیات اجرای سد عباس آباد بانه ناتمام مانده است

اختصاص ۹۰ میلیارد ریال اعتبار به سد عباس‌آباد بانه /عملیات اجرای سد عباس آباد بانه ناتمام مانده است

انور کریمی کانی رئیس اداره امور آب بانه گفت: برای انجام عملیات اجرایی سد عباس آباد بانه قرارداد با پیمانکار پروژه منعقد شده و عملیات اجرایی حفاری تزریق این سد باز هفته گذشته آغاز شد.

انور کریمی کانی رئیس اداره امور آب بانه در گفتگو با خبرنگار آربابا خبر؛ اظهار کرد: عملیات اجرای سد عباس آباد این شهرستان همچنان ناتمام مانده است، امسال برای ادامه اجرای این سد، ۹۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت، آب شرب شهر بانه از ۲ سد عباس آباد و سبدلو تامین می شود که ظرفیت سد عباس آباد ۱۶ میلیون متر مکعب و سد سبدلو چهار میلیون متر مکعب است.
 
 
 
وی افزود: عملیات هیدرومیکانیکال، عملیات برق رسانی، حفاظت فیزیکی و بهسازی جاده نیز در دستور کار قرار گرفته اما در شرایط کنونی حفاری تزریق و استاندارد سازی میزان نشتی سد در اولویت قرار دارد، با توجه به مشکل تامین آب شرب بانه سد عباس آباد بانه در سال ۱۳۹۷ افتتاح شد و آبگیری سد پیش از موعد مقرر انجام شد تا مشکل کمبود آب شرب شهر بانه حل شود.
 
 
 
کریمی کانی بیان کرد: با کاهش میزان بارش های در سال جاری مواجه هستیم، هر ساله سدهای عباس آباد و سبدلو در اوایل بهار سر ریز می شوند اما امسال این سدها پر نشده و با مشکل کمبود آب مواجه خواهیم بود که باید شهروندان در مصرف آب صرفه جویی کنند تا با کم آب مواجه نشویم.
 
 
 
وی اضافه کرد: افزایش جمعیت بانه در سال‌های گذشته افزایش جمعیتی خارج از برنامه و پیش بینی نشده بود و ۴۳۳ هکتار به محدوده شهری الحاق شد که نیاز به تامین آب شراب دارند برهمین اساس سد عباس آباد بانه به صورت ناتمام به بهره برداری رسید.
 
 
 
کریمی کانی در پایان خاطر نشان کرد: مهمترین هدف تامین آب شرب بانه است و آب مورد نیاز ۲۶۵ هکتار از زمین های کشاورزی پایین دست سد نیز از این سد تامین می شود و تامین آب شرب روستاهای این مسیر نیز در بانه قرار گرفته است.
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

سد عباس آباداعتبارآب شربکاهش بارانرئیس اداره امور آب بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی