سه شنبه 7 اردیبهشت 1400 / 09:32|کد خبر : 4399|گروه : اجتماعي

رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی بانه:

به‌ روز شدن تجهیزات آتش‌نشانی ضرورتی انکار ناپذیر است

به‌ روز شدن تجهیزات آتش‌نشانی ضرورتی انکار ناپذیر است

سالار بسطامی رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی بانه گفت: اهداف آتش‌نشانی حفاظت از سلامت افراد، جلوگیری از آسیب به اموال و حفاظت از محیط زیست است، آتش نشانی وظیفه مقابله با آتش، سوانح و حوادث مختلف را برعهده دارد.  

سالار بسطامی رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی بانه در گفتگو با خبرنگار آربابا خبر، اظهار کرد: به‌ روز شدن تجهیزات آتش‌نشانی ضرورتی انکار ناپذیر است، چون پایانی برای تأمین تجهیزات در سازمان آتش نشانی وجود ندارد و هر روز جامعه در حال تغییر است، پس بنابراین باید تجهیزات آتش نشانی نیز به روز شود.
 
 
 
وی افزود: در حقیقت سرعت عمل و حضور به موقع آتش‌نشان‌ها در محل حریق بر میزان ایجاد خسارات مالی و جانی مردم نسبت مستقیم دارد، پس شایسته است، درباره به روز شدن وسایل و ادوات اطفای حریق کوشش زیادتری صورت بگیرد.
 
 
 
 
 
بسطامی در ادامه با اشاره به این که آموزش به پرسنل آتش نشانی و آتش نشانان داوطلب در جهت ارتقای سطح دانش و بهره برداری از علوم و فنون جدید در بالابردن کیفیت خدمات رسانی به شهروندان بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: با توجه به این که تنوع در توسعه شهری با سرعت در حال حرکت است، آموزش نیروهای آتش نشان و برگزاری دوره های آموزشی در رده ها و مدارج مختلف از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید نگاه ویژه ای به این موضوع داشت.
 
 
 
 
 
وی بر توسعه آتش نشانی به موازات توسعه شهری تاکید کرد و گفت: آتش نشانی همیشه و در همه حال آماده ارائه خدمات به شهروندان در حوادث،حریق و... است و ایمنی شهر و شهروندان از اهمیت بسیار بالایی برای این سازمان برخوردار است و هر فردی در حوزه ماموریتی خود به صورت شبانه روز در تلاش است که کارها و اقدامات به نحو مطلوب صورت گیرد.
 
 
 
 
 
بسطامی با بیان اینکه در فروردین امسال عملیات اطفاء حریق و امداد نجات توسط آتش‌نشانان بانه ای انجام شده است اعلام کرد: آمار عملیاتهای امداد و نجات در فروردین ماه ۲۲ مورد و اطفاء حریق ۱۰ مورد که شامل، آتش سوزی مسکونی ۴ مورد، آتش سوزی خودرو ۲ مورد، آتش‌سوزی انباری ۲ مورد، آتش‌سوزی جنگل ومرتع ۱ مورد، آسانسور ۳ مورد، تصادف خودرو ۲ مورد ، مارگیری ۱ مورد، گرفتن حیوانات وحشی و موذی ۵ مورد، سطل زباله ۱ مورد، نجات فرد عارضه قلبی ۱ مورد، حمل جنازه فوتی بر اثر کرونا ۹ مورد، بوده است.
 
 
 
 
 
وی با اشاره به اینکه تجهیز ساختمان‌ها به وسایل اطفاء حریق یک ضرورت است، تاکید کرد: درصد زیادی از  منازل پایان کار دریافت نکرده‌اند و فاقد وسایل اطفاء حریق، حتی کپسول آتش‌نشانی و یا راه فرار هستند،که این امر باعث شده که خدمات‌رسانی در این واحدها با مشکل مواجه شود.
 
 
 
 
 
بسطامی در پایان خاطر نشان کرد: برای صدور پایان کار، تجهیزکردن ساختمان به وسایل اطفاء حریق و تجهیزات آتش‌نشانی یکی از بندهای مهم صدور پایان کار شهرداری است، قرار دادن کپسول آتش‌نشانی پودر و گاز دی اکسیدکربن در منازل و همه اماکن ضروری است و شارژ سالانه این کپسول‌ها یک اولویت است.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

تجهزاتآتش نشانانادوات اطفاء حریقدوره آموزشیرییس آتش نشانی و خدمات ایمنی بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی