سه شنبه 14 اردیبهشت 1400 / 00:18|کد خبر : 4413|گروه : فرهنگي

‍ ‍ رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بانه؛

موزە مردم شناسی در روستای هفتاش ‌بانە راه‌ اندازی می شود

موزە مردم شناسی در روستای هفتاش ‌بانە راه‌ اندازی می شود

سعداله رحیمی خواه رٸیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بانه از پیگیری و انجام مقدمات اولیه برای راه اندازی اولین موزه سنتی ومردم شناسی در شهرستان بانە روستای هفتاش در بخش ننورخبر داد.

به گزارش آربابا خبر؛ سعداله رحیمی خواه رٸیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  بانه در حاشیه بازدید از روستای هفتاش اظهار کرد: در دیدار با دهیار و هیات امنا و معتمدین روستا، راهکارهای حمایت و توسعە زیرساختهای طرح در دست ساخت موزە مردم شناسی روستای مذکور مورد گفتگو وارزیابی قرار گرفت.
 
 
 
وی افزود: در حال حاضر با اختصاص اعتبار اولیە مصوب، میزان ٥٥۰ میلیون ریال از محل اعتبارت توسعه ای گردشگری روستایی بە این طرح اختصاص و بە زودی عملیات ساخت وساز موزە وتجهیز آن آغاز خواهدشد.
 
 
 
رحیمی خواه با اشارە بە اینکەهمزمان با اجرای عملیات آمادەسازی کارشناسان میراث فرهنگی استان مشغول آمادە سازی طرح توجیهی و محتوایی موزە روستای مذکورخواهند بود کە در صورت تایید نهایی ادارە موزە های کشور،پروانە بهرە برداری صادر خواهد شد.
 
 
وی لزوم تقویت و رونق گردشگری روستایی در شهرستان بانه اشاره کرد و عنوان کرد: حمایت از بخش خصوصی در بخش گردشگری یکی از راههای حمایت و توسعه گردشگری در این شهرستان است.
 
 
 
در ادامه عارف رحمانی بخشدار ننور شهرستان بانە اعلام نمودند بخشداری با بررسی بخش‌های مختلف این طرح وشیوه های حمایت از آن نهایت همکاری و تسهیل در روند اجرای این طرح را با همکاری ادارات ذیربط بعمل خواهد آورد.
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

موزه مردم شناسیروستای هفتاشاختصاص اعتباررییس اداره میراث فرهنگیگردشگری و صنایع دستی شهرستان بانه؛

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی