سه شنبه 14 اردیبهشت 1400 / 11:55|کد خبر : 4414|گروه : مذهبی

علمای اهل سنت کردستان عنوان کردند؛

اهل سنت ارادت ویژه ای نسبت به مقام حضرت علی (ع) دارند / امام علی (ع)، مظهر عدالت و مردانگی و حماسه آفرینی است

اهل سنت ارادت ویژه ای نسبت به مقام حضرت علی (ع) دارند / امام علی (ع)، مظهر عدالت و مردانگی و حماسه آفرینی است

علمای برجسته اهل‌سنت کردستان اظهار داشتند: امام علی ( ع)در انسان سازی با توجه به مناقبی که داشتند مثال زدنی است به طوری که با ویژگی‌های بزرگی که داشت بسیاری از عالمان اهل تسنن و تشیع از چنین مقام بزرگی سخن گفته‌اند که با گفتار و رفتار خود، زمینه هدایت بسیاری از افراد را فراهم ساخت.

 
به گزارش آربابا خبر؛ مولای متقیان در شبی به شهادت رسیدند که از هزار ماه قمری بلندتر و بزرگ تر است، با کمال تاسف خوارج در این شب بزرگترین ضربه به قلب اسلام زدند و مولای متقیان در این شب به دست ابن ملجم ضربت خوردند و در 21 رمضان به شهادت رسیدند، در آخرین لحظات نیز امام علی(ع) قرآن را زمزمه می‌کردند و زمانی که جان به جان آفرین تسلیم کرد فرمودند: به خدای کعبه رستگار شدم.
 
 
 
ماموستا عبدالرحمن خدایی عالم برجسته کردستان در گفتگو با  کردتودی؛ ضمن تسلیت به مناسبت شهادت مظلومانه امام علی (ع) اظهار کرد: مولای متقیان امام علی (ع) ، فرزند کعبه ، نخستین شهید محراب و حقیقتی بزرگ به درخشندگی خورشید است، امام علی بن ابیطالب(ع)، مظهر عدالت و مردانگی و حماسه آفرینی است که ملائک آسمانی بر دستان توانایش در خیبر ، خندق ، بدر و حنین بوسه می زنند.
 
 
 
وی افزود: حضرت علی(ع) اسوه و الگویی بی بدیل از خدمت به مردم میباشند که در طول عمر بابرکتشان همواره دغدغه گره گشایی از مشکلات امت اسلام و رسیدگی به حال مستضعفان و مستمندان را داشته و پدری دلسوز برای ایتام کوفه بودند و هدفی جز ترویج عدل و داد در میان مسلمانان نداشتند.
 
 
 
ماموستا خدایی ادامه داد: آنان که با جهل خود میخواستند حقانیت و نور عدالت خدایی را خاموش کنند نمیدانستند که مشیت الهی بر جاودان ماندن امیرالمونین بوده و ایشان چراغی هدایت گر برای حق طلبان و یکتاپرستان جهان خواهند شد به طوریکه اهل سنت ارادت ویژه ای نسبت به مقام حضرت علی (ع) دارند.
 
 
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: اینجانب با آرزوی کسب توفیق معنوی از ماه مبارک رمضان و قبولی طاعات، عبادات و راز و نیازهای مسلمانان و مومنان در لیالی پرفیض قدر، شهادت غمبار و جانسوز حیدر کرار، فاتح خیبر حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام را به همه مسلمانان جهان تسلیت عرض مینمایم.
 
 
حضرت علی ابن ابی طالب، حقیقتی بزرگ و غیر قابل انکار است 
 
 
ماموستا جمال کریمی عالم اهل سنت کردستان نیز در گفتگو با کردتودی؛ ضمن تسلیت بمناسبت شهادت حضرت علی (ع) اظهار کرد: دومین شب از لیالی پر خیر و برکت قدر و نزول قرآن کریم آمیخته با شهادت مولی الموحدین شده است که عظمت و شان بلند مرتبه ای در نزد پروردگار دارد.
 
 
 
 وی افزود: عاشقان و شب زنده داران بار دیگر دست نیاز خود را به سوی آسمانها بلند کرده تا خداوند سبحان بر دستانشان مهر عفو و اجابت دعا بزند و ملائک با نزولشان، غبار غفلت و خطا را با گلاب متبرک بهشت برین از دیدگان پر از اشک متوکلین بشویند و در شب بخشودگیها تقدیر یک ساله شان را به نیکی رقم بزنند.
 
 
 
ماموستا کریمی عنوان کرد: حضرت علی ابن ابی طالب، حقیقتی بزرگ و غیر قابل انکار است که همچون خورشید نور و گرمای آن سر تا سر گیتی را فرا گرفت و برکات وجودش در زندگی تمام انسانها موثر و مشهود بود.
 
 
 
وی بیان کرد: حضرت امیرالمومنین (ع) در طول دوران حیات پر برکت خود درس آزادگی، شجاعت، گذشت، انسانیت، عدالت و عبادت باری تعالی را در همه عرصه ها به تمام انسانهای آزاده تاریخ آموخت.
 
 
 
ماموستا کریمی در پایان خاطر نشان کرد: بدون تردید شب قدر بعنوان شبی ارزشمند و مغتنم است که از پر برکت ترین شب های سال به شمار میرود، که باری تعالی آنرا خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ ستوده است.
 
 
 
عدالت واقعی در وجود امیرالمؤمنین علی(ع) معنا می شود
 
 
ماموستا کمال حسینی عالم اهل سنت کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی؛ ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام علی (ع) اظهار کرد: حضرت امیرالمومنان(ع) شخصیت بزرگی در عالم اسلام بوده و پس از حضرت محمد(ص) از عالیترین انسان‌ها به شمار می‌رفت، ایشان در خانواده پیامبر(ص) رشد کرده و به وسیله نبی مکرم اسلام(ص) تحت تعلیم و تربیت قرار گرفت و شخصیتی بود که در تمامی زمینه‌ها کم نظیر بود.
 
 
 
وی افزود: عدالت واقعی در وجود امیرالمؤمنین علی(ع) معنا می شود و این امام بزرگوار در راستای برقراری عدالت و دفاع از حق مظلومان مشقت های فراوانی را متحمل شدند.
 
 
 
ماموستا حسینی ادامه داد: حکومتی که امام علی(ع) تشکیل داده بودند بر پایه عدالت بود و ایشان هیچ گاه اجاز نمی دادند ذره ای از حقوق یک نفر و اموال بیت المال کم شود.
 
 
 
وی تاکید کرد: از جمله فضایل مهم اخلاقی امام علی(ع) کمک به نیازمندان و دستگیری از فقرا بود که در این راه نیز از هیچ کمکی دریغ نمی کردند.
 
 
 
ماموستا حسینی درپایان خاطر نشان کرد: این امام بزرگوار از سن سه سالگی با حضور در خانه رسول اکرم(صلوات الله علیه) زیر نظر پیامبر مهربانی ها تربیت شدند و در تمام احوال یار و یاور رسول خدا بودند.
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

علمای کردستانشهادت امام علی ( ع)

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی