چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 / 20:00|کد خبر : 4416|گروه : اقتصادي

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی؛

منطقه آزاد بانه و مریوان در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد

منطقه آزاد بانه و مریوان در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد

بهزاد رحیمی نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری های صورت گرفته، خوشبختانه منطقه آزاد تجاری- صنعتی مریوان و بانه در مجمع تشخیص مصلحت نظام، با دوسوم آراء تصویب نهایی شد.

بهزاد رحیمی نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار آربابا خبر، با اشاره به خبر تصویب بانه_مریوان به منطقه آزاد از سوی مجمع تشخیص مصلحت اظهار کرد: تبدیل دو شهرستان بانه و مریوان به منطقه آزاد اقتصادی از چندسال گذشته مطرح شده اما هر بار با ایرادات و ابهاماتی روبه‌رو بوده که مانع این خواسته مردمی می‌شد که دلیل مخالفت هم افزایش قاچاق و فرارهای مالیاتی بود که اگر نظارت وجود نداشته باشد می‌تواند برای استان و حتی کشور مشکل‌ساز باشد، ما به مستندات زیادی ثابت کرده‌ایم که هیچ مبادی قاچاقی در شهرستان بانه وجود ندارد.
 
 
وی افزود: با پیگیرهای مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام و دستگاها و ارگانها ، خوشبختانه بعد از سالها تلاش تصویب منطقه آزاد بانه و مریوان نهایی و مورد موافقت مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت.
 
رحیمی عنوان کرد: تصویب منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان در رونق و شکوفایی منطقه و استان کردستان بسیار تاثیرگذار خواهد بود و بسیاری از مشاغل کاذب نظیر قاچاق و کولبری را از بین می‌برد، بسیاری ازمردم شهرستان بانه در اثر بیکاری به قاچاق و کولبری روی آورده اند که مشاغلی پرخطر و آسیب رسان است لذا با تصویب منطقه آزاد تجاری صنعتی، زمینه ایجاد درآمد پایدار برای مرزنشینان فراهم می‌شود.
 
 
وی اضافه کرد: شهرستان‌های بانه و مریوان به دلیل داشتن مرز مشترک با کشور عراق می‌توانند منطقه بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری و گسترش تجارت در کشور باشند و انشالله با تصویب منطقه آزاد تجاری مشکل اصلی مردم که بیکاری و نبود شغل و درآمد بوده حل خواهد شد.
 
 
رحیمی در پایان خاطر نشان کرد: قطعا پیگیری و دنبال کردن و تصویب منطقه آزاد در جهت حذف کوله‌بری و ایجاد اشتغال بود، باید توجه داشته باشیم که ۸۰ درصد مشکلات قاچاق و کوله‌بری به واسطه نبود اشتغال و درآمد بود که با تصویب منطقه آزاد،  این مشکلات را می توان مرتفع کرد.
 
 
انتهای پیام


برچسب ها :

تصویبمنطقه آزاد تجاریمرزنشینانشکوفاییمجمع تشخیص مصلحت نظامنماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی