یکشنبه 28 شهریور 1400 / 01:36|کد خبر : 4468|گروه : اجتماعي

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بانه؛

آموزش های فنی حرفه ای در توسعه کارآفرینی و اشتغال زایی نقش بسزایی دارد

آموزش های فنی حرفه ای در توسعه کارآفرینی و اشتغال زایی نقش بسزایی دارد

اقبال صالحی مدیر آموزش و پرورش بانه گفت: هدف اصلی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تربیت نیروی کارآمد مورد نیاز بخش‌های مختلف جامعه می‌باشد و همچنین یکی از مزیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه توسعه کارآفرینی و اشتغال زایی است و تربیت نیروی کار ماهر متناسب با این منطقه، نیازمند توجه بیشتربه آموزش های فنی و حرفه ای است.

اقبال صالحی مدیر آموزش و پرورش بانه در گفتگو با خبرنگار آربابا خبر ، با اشاره به اینکه برای برگزاری اولین سمینار علمی آموزشی با عنوان تاثیر آموزشهای هنرستانی بر توسعه منطقه ویژه اقتصادی بانه با محوریت تربیت نیروی انسانی ماهر با همکاری آموزش و پرورش و ادارات شهرستان برگزار می‌شود اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با منطقه ویژه اقتصادی بانه در توسعه کارآفرینی و اشتغال زایی نقش بسیار بسزایی دارد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاربردی ، کمک بسیار مناسبی جهت تامین نیروی  انسانی ماهر و با تجربه خواهد بود.
 
 
 
وی افزود: با افتتاح منطقه ویژه اقتصادی بانه هنرستان فنی حرفه ای این شهرستان نیز باید فعالیت و نقش خود را در آموزش افزایش دهد بزرگترین دغدغه جامعه امروز بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغال است که این مهم تنها با اجرای پروژه‌های دولتی حاصل نمی‌شود با توجه به شناسایی پتانسیل های اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی می توان نیروهای انسانی متخصص بومی در مراکز آموزشی تربیت کرد.
 
 
 
 
 
 صالحی عنوان کرد: از مهمترین دغدغه‌های آموزش و پرورش شهرستان مسئله آموزش و فراگیری مهارت است که نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال پایدار و کاهش بیکاری در جامعه دارد طبیعی است افرادی که دارای مهارت و حرفه هستند به راحتی جذب بازار کار می‌شوند.
 
 
 
 
 
وی ادامه داد: آموزشهای فنی و حرفه ای بایستی در مسیر کار و اشتغالی که در منطقه ویژه اقتصادی قرار دارد، هدایت شود و این کار شرایط را برای سرمایه گذاران و کارخانه داران در جهت  بکارگیری نیروی کارآمد تسهیل می کند.
 
 
 
 
 
صالحی با اشاره به معرفی دبیران و مسئولان سمینار فنی و حرفه ای تشریح کرد: فرماندار بانه به عنوان رئیس شورای سیاست گذاری سمینار، مدیر آموزش و پرورش، دبیر کمیته علمی سمینار، و آقایان مطلب آزادی دبیر اجرایی و یاسین بهرامی مسئول کمیته روابط عمومی سمینار معرفی شده اند.
 
 
 
 
 
وی هدف از برگزاری این سمینار را اینگونه تشریح کرد: توسعه آموزش های عالی فنی و حرفه ای، گسترش شایستگی حرفه ای از طریق توسعه دانش، مهارت و نگرش در سطوح تربیت کاردان فنی و حرفه ای، اصلاح هرم تحصیلی و شغلی نیروی کار، تربیت نیروی انسانی متناسب با فرصتهای جدید شغلی و فنی و حرفه ای، ایجاد زمینه های اشتغال مولد و بالا بردن نرخ بهره وری نیروی انسانی، گسترش آموزش های کارآفرینی به منظور افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری است.
 
 
 
 
 
صالحی در پایان خاطر نشان کرد: امروزه تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و کارآمد از عوامل کلیدی و انکارناپذیر در توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشور محسوب می‌شود و هر نوع سرمایه‌گذاری کلان در بخش‌های مختلف اقتصادی نیازمند برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در این بخش از طریق مختلف از جمله آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

اخبار بانهسمینارآموزش فنی و حرفه ایمنطقه ویژه اقتصادینیروی ماهرمدیر آموزش و پرورش بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی