دوشنبه 16 آذر 1394 / 16:22|کد خبر : 450|گروه : فرهنگي

رئیس دانشگاه پیام نور بانه:

دشمن بدنبال نفوذ در دانشگاه ها است/ روحیه استکبار ستیزی باید در دانشجویان تقویت شود

دشمن بدنبال نفوذ در دانشگاه ها است/ روحیه استکبار ستیزی باید در دانشجویان تقویت شود

رئیس دانشگاه پیام نور بانه با بیان اینکه دشمن بدنبال راه نفوذ در دانشگاه هاست، به تقویت روحیه استکبار ستیزی در دانشجویان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، بهاءالدین رشید زاده صبح امروز در مراسمی که بمناسبت روز دانشجو و با حضور مسئولین ادارات، اساتید و دانشجویان این دانشگاه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور بانه برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مبارزه با استکبار دانشگاه تهران در 16 آذر ماه سال 1332 اظهار داشت: این حادثه خونین دانشگاه تهران و حماسه آفرینی دانشجویان آزادیخواه و استکبارستیز در فضای وحشت آلود پس از کودتای ننگین 28 مرداد چنان تأثیری بر روند بیداری مردم ایران و اوج گیری حرکت ضد استعماری بر جای گذاشت که با گذشت بیش از شش دهه، هنوز تأثیرات شگرف آن حرکت خروشان، در یاد و خاطره مردم ایران موج می زند.

وی با اشاره به سابقه دشمنی استکبار بویژه غرب با ملت مسلمان و آزادیخواه ایران افزود: با نگاهی به تاریخ معاصر و یکصد ساله انقلاب به خوبی مشاهده می کنیم که استکبار از هیچ تلاشی بر علیه منافع مادی و معنوی ملت مسلمان و آزادیخواه ایران  فرو گذار نکرده و این دشمنی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) در بهمن سال 57 شدت و شکل تازه ای به خود گرفته است.

رشید زاده خاطرنشان کرد، دشمنان در طول تاریخ سی و شش ساله انقلاب به شیوه های مختلف در صدد نفوذ فکری، سیاسی، فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی بر آمده اند که امروز دشمن به دنبال نفوذ در دانشگاه‌ها و قشر دانشگاهی جامعه می باشد که اساتید و دانشجویان باید با تقویت روحیه استکبار ستیزی و محوریت قراردادن منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص جنگ نرم این فضا را برای دانشجویان تبیین کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور بانه،  اسلام هراسی را نمونه دشمنی استکبار با اسلام در یک بعد وسیع و فرا ملی عنوان کرد و افزود: امروز استکبار و در راس آنها آمریکا و اسرائیل با حمایت از گروهک های تکفیری تروریستی بدنبال مخدوش کردن چهره واقعی اسلام هستند که این موضوع باید توسط نخبگان جامعه بویژه افراد دانشگاهی برای عموم مردم دنیا تبیین و شفاف سازی شود.


 

وی تصریح کرد: دشمن هم اکنون از دانشگاه های ما می هراسد و بر روی دانشگاه ها سرمایه گذاری می کند تا به اهداف شوم و پلید خود دست یابد بنابراین در این عرصه ضروری است که روحیه استکبار ستیزی در بین دانشجویان تقویت شود.

رشید زاده با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان در اردیبهشت سال 88  و نامگذاری این استان از سوی معظم له به استان فرهنگی، این سفر را منشاء خیر و برکات زیادی برای استان کردستان دانستند و یادآور شدند که رویکرد استان بعد از این سفر بیشتر به سمت مسائل فرهنگی بوده بطوریکه امروز تاسیس دانشگاه امام شافعی برای تدریس فقه شافعی شاید یکی از هزاران آثار این سفر باشد.

وی همچنین تلاش جمهوری اسلامی ایران برای  رسمی کردن مرز سیران بند بانه و همچنین معرفی کردن این شهر بعنوان منطقه آزاد را مایه خیر و برکت برای مردم مرزنشین بانه دانست و افزود: به ثمر رسیدن این پروژه ها موجب پیشرفت جهشی در وضعیت معیشت و اقتصادی مردم شهرستان خواهد بود.



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی