پنجشنبه 1 مهر 1400 / 07:56|کد خبر : 4504|گروه : اجتماعي

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بانه؛

دوره تکمیلی امداد و نجات در بانه آغاز شد

دوره تکمیلی امداد و نجات در بانه آغاز شد

اسماعیل رحیمی رئیس جمعیت هلال احمر بانه گفت: در این دوره آموزشی 160 ساعته بدلیل رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری تجمع بیش از استاندارد، ۲۰ نفر از فراگیران امدادی به منظور دریافت گواهینامه امدادگری شرکت دارند.

سماعیل رحیمی رئیس جمعیت هلال احمر بانه در گفتگو با خبرنگار آربابا خبر ، اظهار کرد:  هدف از برگزاری این دوره آموزشی افزایش تعداد امدادگران و آمادگی بیشتر جهت پاسخگویی به حوادث و سوانح احتمالی می باشد. 
 
 
 
وی افزود: در این دوره آموزشی فراگیران پذیرفته شده در آزمون ورودی دوره مقدماتی که در ماه های تیر و مرداد  سال جاری برگزار شده بود، با نقش و وظایف و جایگاه امدادگر در جمعیت هلال احمر و سازمان های بین المللی امدادی و پایه کمک های اولیه آشنا شده‌اند.
 
 
 
 
 
رحیمی تاکید کرد: دراین دوره قوانین و مقررات امداد و نجات، مروری بر مباحث دوره عمومی و مقدماتی، حمل و انتقال مصدوم،نحوه برخورد با مصدومان تروما، داروشناسی و عوارض ناشی از تزریقات، بهداشت در سوانح، آشنایی با بیماری های شایع در مناطق آسیب دیده و حمایت روانی مصدومان فرضی ، آمار و گزارش نویسی در سوانح، نقشه خوانی، آشنایی با حوادث، اصول جستجو ونجات، تشکیل تیم های امدادونجات، ارتباطات و مخابرات، تجهیزات امدادی، اسکان اضطراری و زندگی در شرایط سخت و اطفای حریق از  مواردی است که طی برگزاری دوره تکمیلی به فراگیران آموزش داده می شود.
 
 
 
 
 
وی اضافه کرد: بزرگترین و اصلی‌ترین رسالت امداد و نجات بحث آموزش و متخصص کردن نجاتگران و امدادگران در انجام امور امدادی می‌باشد که خوشبختانه جمعیت هلال احمر شهرستان بانه با برخورداری از مربیان زبده و نجاتگران مشوق در امر آموزش کارنامه درخشانی را در سوابق خود به ثبت رسانده است.
 
 
 
 
 
رحیمی خاطر نشان کرد: پس از برگزاری دوره آموزش تکمیلی امداد و نجات و آزمون های عملی و تئوری، گواهینامه تکمیلی امدادگری به فراگیران اعطا میشود.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

اخبار بانهدوره آموزشیامداد و نجاتفراگیرانکمکهای اولیهرئیس جمعیت هلال احمر بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی