دوشنبه 19 مهر 1400 / 12:12|کد خبر : 4511|گروه : اقتصادي

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان:

عملیات آبرسانی به ۶ شهر کردستان در حال اجرا است

عملیات آبرسانی به ۶ شهر کردستان در حال اجرا است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: هم‌اکنون عملیات آبرسانی به ۶ شهر و ۱۳۰ روستای استان از طریق سدهای مختلف در دست اجرا است.

به گزارش آرباباخبر، آرش آریانژاد در گفتگو با خبرنگار کُردتودی،گفت: در حال حاضر عملیات آبرسانی از سد سیازاخ به شهرهای بیجار و حسن آباد یاسوکند و ۱۳۰ روستای در مسیر که مرداد ماه امسال کلنگ زنی شد، در دست اجرا است.

 

وی با بیان اینکه آبرسانی به شهر سقز از سد چراغ ویس به منظور انتقال آب سد چراغ ویس به این شهر برای مصارف شرب در حال اجرا است، افزود: برای انجام این طرح، خط انتقالی به طول ۱.۲۶ کیلومتر شامل خطوط انتقال یک هزار و ۳۰۰ و همچنین یک هزار و ۲۰۰ میلی متر به طول ۶.۱۳ کیلومتر و خط انتقال ۸۰۰ میلی متر به طول ۵.۱۲ کیلومتر با ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه معادل ۳۳ میلیون متر مکعب در سال برای افق ۱۴۲۵ طراحی و اجرا شده است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان اظهار کرد: همچنین آبرسانی از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج شروع و توسط شرکت آب و نیرو در حال اجرا و آبرسانی از سد آزاد به سد قوچم و از سد قوچم به قروه و دهگلان آغاز شده و توسط همین شرکت در حال انجام است.

 

آریانژاد ادامه داد: تاکنون سد سنگ سیاه با هدف تامین آب بخش صنعت، زیست محیطی و کشاورزی و ۲۰۰ هکتار اراضی تحت پوشش، سد قشلاق با هدف تامین آب شرب، صنعت، زیست محیطی و کشاورزی و چهار هزار و ۱۶۷ هکتار اراضی تحت پوشش و سد زریوار با هدف آب بخش زیست محیطی و کشاورزی و ۲ هزار و ۳۱۷ هکتار اراضی تحت پوشش به بهره‌برداری رسیده است.

 

وی یادآور شد: سد گاران با هدف تامین آب شرب، زیست محیطی و کشاورزی و پنج هزار و ۷۵۶هکتار اراضی تحت پوشش، سد آزاد با هدف تامین آب شرب، صنعت، زیست محیطی و کشاورزی و پنج هزار و ۵۶۹ هکتار اراضی تحت پوشش و سد شهید کاظمی با هدف تامین آب کشاورزی و چهار هزار و ۱۷۱هکتار اراضی تحت پوشش در حال بهره برداری است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان بیان کرد: سد گاوشان با هدف تامین آب شرب، زیست محیطی و کشاورزی و ۲ هزار و ۱۶۷ هکتار اراضی تحت پوشش، سد تلوار با هدف تامین آب بخش کشاورزی و یک هزار هکتار اراضی تحت پوشش و سد بانه با هدف تامین آب شرب این شهر در حال بهره‌برداری است.

 

انتهای پیام/



برچسب ها :

سدهای کردستانآب آشامیدنی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی