سه شنبه 17 آذر 1394 / 13:22|کد خبر : 454|گروه : اجتماعي

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بانه خبر داد

کاهش تصادفات منجر به فوت و افزایش تصادفات جرحی در بانه

کاهش تصادفات منجر به فوت و افزایش تصادفات جرحی در بانه

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بانه از کاهش تصادفات منجر به فوت و افزایش تصادفات جرحی در این شهرستان طی 8 ماه گذشته امسال خبر داد.

اسداله دالوند صبح روز سه شنبه 17 آذر ماه در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با بیان اینکه میزان تصادفات منجر به فوت بانه با کاهش مواجه بوده است اظهارداشت: تصادفات منجر به فوت شهرستان بانه در 8 ماهه نخست سال 94 در مقایسه با وضعیت مشابه سال گذشته با کاهش 50 درصدی همراه بوده است.

وی همچنین از افزایش تصادفات جرحی در شهرستان بانه خبر داد و افزود: بیشترین آمار این تصادفات نیز مربوط به راکبین موتور سوار می باشد که درصد آسیب پذیری آنان نسبت به رانندگان دیگر وسائط نقلیه بیشتر می باشد.
 

دالوند ، فرهنگ سازی، افزایش آگاهی در شهروندان از طریق آموزش، اصلاح معابر عمومی و نصب سرعت کاه های متعدد در تقاطع ها و نقاط حادثه خیز شهر را از جمله عوامل موثر در کاهش تصادفات منجر به فوت در بانه ذکر کرد و یادآور شد: با احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی، پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز می توان مانع وقوع بسیاری از تصادفات و حوادث ناشی از تصادفات درون شهری شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بانه مهمترین سیاست کاری پلیس راهور را جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی و تصادفات دانست و گفت: جلوگیری از تصادفات مهمترین وظیفه و سیاست ما در پلیس راهنمایی و رانندگی است و اگر بعضی اوقات منجر به اعمال قانون و برخورد قاطع با رانندگان متخلف می شویم از روی ناچار و به نفع خود آنها و عموم شهروندان می باشد.

وی همچنین با اشاره به فصل زمستان و برودت هوا گفت:
در سفرهای زمستانی، آگاهی از وضعیت راه‌ها و ایمنی محورهای جاده‌ای بسیار مهم است و اگر شهروندان در زمستان عازم سفر هستند ضمن رعایت تمام نكات ایمنی، به همراه داشتن تجهیزات لازم را فراموش نكنند.


دالوند همچنین از برخورد و اعمال قانون برای آن دسته از رانندگانی که خودروی آنها پلاک نداشته و یا از پلاک غیر واقعی استفاده می کنند خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این کار خلاف قانون بوده و قانون گذار نیز برای آن مجازات در نظر گرفته خواسته خود مردم نیز برخورد شدید با این دسته از رانندگان است.



برچسب ها :

تصادفپلیس راهوربانهتصادفات جرحیآرباباخبر بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی