پنجشنبه 19 آذر 1394 / 01:08|کد خبر : 462|گروه : فرهنگي

امام جماعت مسجد رسالت بانه:

مودت اسلامی از مهمترین آموزه های قرآنی است

مودت اسلامی از مهمترین آموزه های قرآنی است

امام جماعت مسجد رسالت بانه در مراسم محفل انس با قرآن که در این مسجد برگزار شد گفت: مودت اسلامی از مهمترین آموزه های قرآنی است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا سعدی مرادی در مراسم محفل انس با قرآن که بمناسبت 28 صفر سالروز وفات پیامبر گرامی اسلام(ص) در این مسجد برگزار شد ضمن تسلیت بمناسبت فرا رسیدن این ایام، به ترویج فرهنگ قرآنی و انس با این کتاب هدایتگر تاکید کرد و گفت: قرآن کریم از جایگاه والایی در بهبود زندگی و روابط بین امت های اسلامی برخوردار است.

وی نقش سازمان های مرتبط و تاثیر گذار در نشر فرهنگ قرآنی از جمله اداره تبلیغات، ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، صدا و سیما و خانواده ها در جامعه را مهم ارزیابی کرد و افزود:همه ما به نوبه خود موظفیم آموزه های این کتاب هدایتگر را در بین تک تک آحاد جامعه نهادینه کنیم.

 ماموستا مرادی برگزاری محافل انس با قرآن، برجسته سازی زیبایی های قرآن و تبیین مفاهیم نجات بخش قرآن را در ترویج فرهنگ قرآنی بسیار مهم برشمرد.

 

امام جماعت مسجد رسالت با بیان اینکه ایجاد انس و الفت بین مسلمانان از بزرگترین پیامدهای انس با قرآن است گفت: اگر بتوان فرهنگ قرآنی را در بین مردم جامعه نهادینه کرد، قطعاً پیامد آن، صلح و دوستی بر اساس آموزه‌های دینی و قرآنی خواهد بود بطوریکه دیگر هیچ بحثی بر سر شیعه و سنی، عرب و عجم ، سیاه و سفید باقی نخواهد ماند.

 وی با اشاره به جنایت گروهک های تروریستی تکفیری در منطقه خاورمیانه و به تازگی در بعضی از کشورهای اروپایی گفت: امروزه متاسفانه یک عده افراد از خدا بی خبر به نام اسلام و قرآن دست به جنایت و قتل و غارت زنان، کودکان و انسان های بی گناه می زنند که هیچ سنخیتی با تعالیم والای اسلام و قرآن ندارد.

    ماموستا مرادی اسلام را دین صلح و مهربانی قلمداد کرد و خاطرنشان شد که پیامبر گرامی اسلام در دوران جاهلیت که نزاع های قومی و قبیله ای در اوج خود بود مبعوث شد تا به این کشمکش ها پایان دهد و الان بعد از گذشت 14 قرن از ظهور اسلام یک عده افراد جانی با ادعای اسلام می خواهند چهره پیامبر مهربانی ها و رحمت را مخدوش کنند.

وی تصریح کرد: همه افتخار ما مسلمانان به این است که دین ما دین صلح، صفا و صمیمیت است و پیامبر ما حضرت محمد(ص) نیز سرسلسله تمام خوبی های دنیاست و هر گونه ظلم و خشونت در برابر انسان های مظلوم و بی دفاع هیچ جایگاهی در دین ما ندارد .



 



برچسب ها :

گروهک های تکفیری تروریسنتیمودت اسلامیقرآنبانهآرباباخبر بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی