جمعه 20 آذر 1394 / 14:02|کد خبر : 464|گروه : سياسي

امام جمعه بانه:

وقف نمونه بارز صدقه جاریه است

وقف نمونه بارز صدقه جاریه است

امام جمعه بانه با اینکه وقف در ادیان گذشته نیز بوده است گفت: وقف نمونه بارز صدقه جاریه است که در اسلام به آن تاکید شده است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا عبداله حیدری امام جمعه بانه در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهر که در مسجد جامع بانه برگزار شد ضمن تبریک هفته وقف اظهار داشت: وقف در ادیان گذشته نیز بوده است اما در اسلام به این سنت حسنه تاکید فراوانی شده است.

وی با بیان این که در آموزه های دینی ما برای جاودانه شدن و استمرار حیات هر بشری راههای مختلفی بیان شده است، گفت: در روایتی از حضرت رسول(ص) از 3 چیز به عنوان راه های جاودانه شدن نام برده شده است که صدقه جاریه (وقف)، فرزند صالح و انتشار علم از مهمترین این راه ها می باشد.

حیدری تصریح کرد: وقف نمونه بارز صدقه جاریه است چرا که انسان می تواند از رهگذر وقف خود را جاودانه کرده و وجود خود را استمرار بخشد.

امام جمعه بانه یادآورشد: خداوند به واقفین ضمانت داده که اگر در راه خدا وقف کرده و موقوفات داشته باشند خود خداوند مستقیما آن را دریافت می کند که در این بین هیچ تضمینی بالاتر از تضمین خدا نیست و باید انسان از اموال و چیزهایی در راه خدا بگذرد که ارزشمند باشند و از این مهم نباید در موقوفات غفلت کرد.

وی همچنین  با اشاره به پایان ماه صفر و قرار گرفتن در آستانه ماه ربیع الاول، ماه مولود پیامبر اعظم (ص)  را به نمازگزاران تبریک گفت و خاطرنشان کرد، این ماه ماهی است که در آن حوادث تاريخی مهمی اتفاق افتاده است که از آن جمله، حادثه مهم و تاريخی ليله المبيت، هجرت حضرت محمد صلی الله عليه و آله از مکه به مدينه و ولادت پيامبر اکرم (ص) می باشد.

 



برچسب ها :

امام جمعه بانهوقفصدقه جاریهآرباباخبر بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی