یکشنبه 22 آذر 1394 / 11:58|کد خبر : 473|گروه : اقتصادي

رئیس اداره اوقاف بانه:

بانه 264 موقوفه و 1620 رقبه دارد

بانه 264 موقوفه و 1620 رقبه دارد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه از وجود 264 موقوفه و 1620 رقبه در این شهرستان خبر داد.

جمشید القاسی صبح روز یکشنبه 22 آذر ماه در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این موضوع اظهار داشت: شهرستان بانه در حال حاضر دارای 264 موقوفه با 1620 رقبه است که هفتاد درصد از موقوفات این شهرستان زمین مسکونی، بیست درصد آن تجاری و ده درصد باقی مانده نیز کشاورزی می باشد.

  وی با بیان اینکه 187 مورد از موقوفات بانه در آمدزا می باشند افزود: مبلغ 434 میلیون تومان درآمد حاصله از موقوفات این شهرستان در 9 ماهه گذشته امسال می باشد که بالغ بر 200 میلیون تومان آن بابت تعمیرات و هزینه های جاری مساجد بر اساس نیت واقف هزینه شده است.

القاسی،
تامین هزینه‌های مربوط به امورات مسجد را از مهمترین نیات وافقین در بانه برشمرد و گفت: در کنار این، کمک به معلولین و بیماران خاص نیز از دیگر موارد هزینه شده از محل درآمد موقوفات شهرستان بانه در 9 ماهه گذشته بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه تصریح کرد:
علی رغم اینکه اعتمادسازی در عملکرد و تشویق جهت وقف‌های جدید از سرلوحه امور این نهاد داست اما متاسفانه وضعیت وقف در شهرستان بانه طی دو سال گذشته رضایت بخش نبوده بطوریکه در ظرف این مدت فقط یک مورد وقف جدید آنهم در سال جاری در روستای دوسینه از توابع بخش ننور بانه به این اداره ابلاغ شده است.

وی با اشاره هفته وقف و رحلت پیامبر اسلام(ص)، ایشان را به عنوان اولین واقف دین مبین اسلام معرفی کرد و اظهارداشت: وقف در بین مسلمانان به عنوان سنتی حسنه شناخته شده‌است بطوریکه از آن بعنوان صدقه جاریه نام برده شده است و لذا امیدواریم کسانی که از توانایی مالی و اقتصادی مناسبی برخوردا هستند بیش از پیش به این مسئله توجه کنند.



برچسب ها :

وقفبانهآرباباخبر بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی