سه شنبه 24 آذر 1394 / 12:04|کد خبر : 489|گروه : اجتماعي

معاون عمرانی فرماندار بانه خواستار شد

انتقال سرویس های متخلف مدارس در بانه به پارکینگ

انتقال سرویس های متخلف مدارس در بانه به پارکینگ

معاون عمرانی فرماندار بانه با بیان اینکه با رانندگان سرویس های متخلف مدارس این شهرستان به شدت برخورد خواهد شد خواستار انتقال سرویس هایی که بیش از حد ظرفیت دانش آموز سوار می کنند به پارکینگ شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، جعفر توان معاون عمرانی فرماندار بانه ظهر امروز 24 آذر ماه در هشتمین جلسه شورای ترافیک این شهرستان که با حضور رئیس پلیس راهور بانه و سایر اعضای این شورا در فرمانداری این شهر برگزار شد ضمن اشاره به اهمیت فرهنگ ترافیکی در جامعه اظهار داشت: خود رانندگان و افراد جامعه بعنوان مهمترین عامل تاثیر گذار در ترافیک و فرهنگ ترافیکی جامعه محسوب می شوند.

وی از آموزش و فرهنگ سازی در بین اقشار مختلف جامعه بعنوان دو مقوله مهم در راستای نهادینه کردن فرهنگ ترافیکی در جامعه یاد کرد و افزود: پلیس راهور بایستی از تمام ظرفیت های موجود در بحث آموزش در بین مدارس، دانشگاه ها و دیگر مراکز اجتماعی استفاده و بهره برداری کند.


توان خاطرنشان کرد، بر اساس مشاهدات عینی اغلب سرویس‌های مدارس بانه اعم از مینی‌بوس، تاکسی و سواری‌های شخصی بیش از ظرفیت دانش آموز سوار می‌کنند، در حالی‌که این موضوع تخلف است و اگر در یکی از این سرویس‌ها روزی حادثه ای رخ داد باید منتظر حادثه‌ ای رخ داد باید منتظر اتفاق ناگواری بود.


معاون عمرانی فرماندار بانه تصریح کرد: پلیس راهور به‌هیچ‌عنوان نباید اجازه‌ی قانون‌شکنی به رانندگان دهد و اگر سرویس مدارس چنین تخلفی مرتکب شد خودرو متخلف را روانه پارکینگ کند.

 وی همچنین استفاده از سرویس شخصی بعنوان سرویس مدرسه  را نیز تخلف دانست و افزود: از این‌رو از والدین دانش آموزان درخواست داریم که با دقت و حساسیت بیشتری بر روی سرویس فرزندان خود نظارت داشته باشند.


توان یادآور شد که برای پیشبرد فرهنگ ترافیکی و همچنین به‌منظور جلوگیری از بروز مشکلات و حوادث ناگوار احتمالی نیازمند تعامل و همکاری همه جانبه بین ادارات و نهادهای مرتبط با این حوزه هستیم و پلیس راهنمایی و رانندگی باید همکاری بیشتری با سازمان‌های تاکسیرانی ، شهرداری، اداره راه و سازمان حمل و نقل پایانه ها داشته باشد.



برچسب ها :

سرویس های مدارس بانهفرهنگ ترافیکیپلیس راهورحادثهآرباباخبر بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی