سه شنبه 24 آذر 1394 / 13:08|کد خبر : 490|گروه : سياسي

نماینده مردم شهرهای سقز و بانه در مجلس:

صاحبان قدرت و مفسدین اقتصادی از همه ابزارها برای فشار به قضات استفاده می‌کنند

صاحبان قدرت و مفسدین اقتصادی از همه ابزارها برای فشار به قضات استفاده می‌کنند

موافقان تقاضای بررسی طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی طبق اصل 85 قانون اساسی معتقدند که صاحبان قدرت و مفسدین اقتصادی از همه ابزارها برای فشار به قضات استفاده می‌کنند.

به گزارش آباباخبر، محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان در سخنانی به عنوان اولین موافق تقاضای رسیدگی به طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی طبق اصل 85 قانون اساسی، اظهار داشت: دولت‌ها باید به دنبال کارایی اقتصادی،‌ تأمین آزادی، عدالت و حفظ استقلال و تقویت دین باشند اما با وجود مفاسد اقتصادی اکثر این موارد کمرنگ است.

وی افزود: در این روزها که مردم به پزشک اصفهانی به خاطر باز کردن بخیه یک کودک 4 ساله خرده گرفتند و به حق هم بود اما کسی نگفت چرا پدر آن کودک 150 هزار تومان پول نداشت که اجازه ندهد چنین اتفاقی بیفتد.

بیگلری با بیان اینکه احساس امنیت از خود امنیت مهم‌تر است، گفت:‌ اگر چه در حال حاضر دستگاه‌های مختلفی در کشور وجود دارند که با متخلفان برخورد می‌کنند اما رسالت اصلی هیچ یک از این دستگاه‌ها مبارزه با فساد اقتصادی نیست، وضعیت امروز ما شرایط جالبی نیست لذا ایجاد سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی بیانگر اراده جدی ما در مبارزه با فساد است، سازمان کاملاًٌ جدیدی آغاز به کار می‌کند که از فسادهای اقتصادی پیشگیری نماید.

وی اضافه کرد: تاکنون برای پیشگیری از فساد اقتصادی سیستم هوشمندی در کشور تعبیه نشده است به همین دلیل مفسدان اقتصادی به راحتی از خلأ‌ها استفاده می‌کنند و مرتکب فساد می‌شوند، متأسفانه در پرونده‌های فساد اقتصادی افراد صاحب نفوذ به عنوان متهم بازداشت می‌شوند، متأسفانه صاحبان قدرت و پول با بهره‌مندی از وکلای باتجربه از همه ابزارها برای فشار به قضات استفاده می‌کنند.

نماینده سقز و بانه بر همین اساس یادآور شد: تبعات سنگین و گسترده جرایم فساد اقتصادی ضرورت پیش‌بینی نهاد مستقل مبارزه با فساد اقتصادی را بیشتر می‌کند، هدف از تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی ایجاد یک نهاد مقتدر برای مبارزه با فساد اقتصادی است.

در ادامه این جلسه حسن تأمینی نماینده مردم رشت در مجلس نیز در سخنانی به عنوان دومین و آخرین موافق تقاضای بررسی طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی طبق اصل 85 قانون اساسی، اظهار داشت: برخورد قاطعانه و جدی با مجرمان اقتصادی لازمه امر مبارزه با مفسدین اقتصادی است.

وی افزود: امروز مردم در شرایط روحی خاصی به سر می‌برند و دائم می‌گویند چطور می‌شود هر روز چند هزار میلیارد در کشور جابجا شود اما کسی متوجه نشود.

تأمینی در پایان خاطرنشان کرد: امروز باید این تصمیم قاطعی را برای مبارزه با فساد اقتصادی بگیریم و با تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی زیرساخت‌های لازم را فراهم و دست مفسدان اقتصادی را قطع کنیم تا از این مجلس یعنی مجلس نهم آن را به یادگار بگذاریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس



برچسب ها :

محسن بیگلریمفاسد اقتصادیفشار به قضاتنمایندگان موافقان اصل 85آرباباخبر بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی