پنجشنبه 19 شهریور 1394 / 09:50|کد خبر : 5|گروه : اقتصادي

رئيس جهاد كشاورزي بانه:

خريد گندم در بانه امسال 4000 تن افزايش يافت

خريد گندم در بانه امسال 4000 تن افزايش يافت

رئيس جهاد كشاورزي بانه با بيان اينكه مراکز خريد گندم در اين شهرستان تا اين موقع از فصل، 6 هزار و 333 تن گندم از کشاورزان بانه اي خريداري و ذخيره سازي کرده‌اند گفت: مقدار خريد امسال نسبت به کل خريد سال گذشته 4 هزار و 200 تن بيشتر است

جعفر قادرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام اين خبر اظهار داشت: در سال 93 تا اين موقع از فصل، 2هزار و 110 تن گندم از کشاورزان شهرستان در مراكز خريد شهرستان خریداری شده بود كه این مقدار در سال جاری به 6 هزار و 333 تن رسیده است كه طبق اين آمار مقدار خريد امسال نسبت به کل خريد سال گذشته 4 هزار و 200 تن بيشتر است .

  

وی،یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش میزان خرید در سال جاری را ناشی از تفاوت قیمت تضمینی خرید گندم نسبت به بازار عنوان كرد و افزود: که قیمت تضمینی خرید گندم توسط دولت به ميزان هر كيلو هزار تا هزار و 500 ریال بیشتر از قیمت بازار بوده است.

 

قادرزاده ،همچنین مبارزه به موقع  با آفات و سن زدگي توسط كارشناسان جهاد كشاورزي و همكاري كشاورزان با كارشناسان اين اداره را  در میزان خسارت وارد شده به کشاورزان بسیار حائز اهميت دانست و خاطرنشان كرد: مجموعه اين عوامل دست به دست هم داده تا امسال نسبت به سال‌های گذشته شاهد خسارت كمتري در اين حوزه بوده كه این امر نیز به نوبه خود در افزایش تولید نقش داشته است.

 

رئيس جهاد كشاورزي بانه میانگین تولید گندم شهرستان بانه را در سال 7 هزار و 500 تن برآورد كرد و گفت: بیش‌ترین گندم تولیدی شهرستان بانه مربوط به بخش نمشير و شهر کانی سور بوده است.



 وي همچنين با ابراز رضايت از کیفیت گندم تولیدی در سال جاری يادآور شد كه، كيفيت گندم توليدي امسال در مقايسه با سال گذشته بیشتر بوده و همین امر سبب شده که محصول خریداری شده توسط مراكز خريد بیشتر و گندم برگشتی از کارخانه‌ها نيز بسیار کم و ناچیز باشد.

 

گفتني است كه سطح زیرکشت گندم در شهرستان بانه 4 هزار و 250 هکتار مي باشد كه از این میزان 4 هزار هکتار آن  دیم و 250 هکتار ديگر نیز آبی است.

انتهای خبر/ر.ع



برچسب ها :

گندمبانهكشاورزان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی