پنجشنبه 26 آذر 1394 / 11:42|کد خبر : 500|گروه : اجتماعي

فرمانده انتظامی بانه خبر داد:

روند رو به کاهش سرقت ها در بانه

روند رو به کاهش سرقت ها در بانه

فرمانده انتظامی شهرستان بانه از روند رو به کاهش سرقت ها در این شهرستان طی 9 ماه گذشته خبر داد.

 سرهنگ فرزاد کریمی فرمانده انتظامی شهرستان بانه، صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این موضوع اظهار داشت: با توجه به تدابیری که در بحث پیشگیری و مبارزه با سرقت ها در طول 9 ماهه گذشته سال 94 در بانه انجام دادیم  با کاهش چشمگیر سرقت ها در این شهر بویژه در سه ماهه سوم سال مواجه بودیم.

وی افزود: در شهرستان بانه، سرقت موتور سیکلت، اموال خصوصی داخل خودرو مربوط به مسافرین، مصالح ساختمانی و اشیای با ارزش رها شده در ساختمان های نیمه کاره و خانه باغ ها به ترتیب بیشترین آمار اموال سرقتی را در طول 9 ماهه امسال در بانه به خود اختصاص داده است.

کریمی همچنین از توقف کامل سرقت های خشن مثل کیف قاپی و سرقت مسلحانه در شهرستان بانه خبر داد و خاطرنشان کرد، سرقت های مربوط به بحث جیب بری نیز با تلاش شبانه روزی مامورین انتظامی شهرستان به صفر رسیده است .

فرمانده انتظامی بانه تصریح کرد: شهروندان با رعایت موارد بسیار ساده و شاید پیش پا افتاده در حفاظت گفتار و رفتار خودشان می توانند مانع وقوع بسیاری از سرقت ها شوند بطوریکه، عدم افشای اسرار خانوادگی مثل تاریخ مسافرت،عدم اعلام میزان اموال و محل اختفای آنها در خانه جزو این موارد می باشد.

  وی همچنین
با بیان اینکه بیشترین میزان سرقت در بانه مربوط به سرقت موتورسیکلت می باشد تصریح کرد: عدم رعایت نکات ایمنی از سوی مالکان و رها کردن موتورسیکلت در جلوی درب داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و بانک‌ها از عوامل موثر بر فراوانی سرقت این وسیله نقلیه در بانه است.
 

کریمی همچنین یادآور شد، با توجه به تمکن مالی بالای شهروندان بانه ای آمار ساخت و سازها در این شهرستان بالاست بطوریکه خانه های نیمه کاره  زیادی نیز در این شهرستان وجود دارد که  عدم حضور مالک و وجود اقلامي همچون سيم وکابل برق،  وسايل بنایی و دیگر اقلام رها شده برای سارقان و افراد معتاد در دراز مدت وسوسه انگیز بوده که همین امر موجب بالا رفتن آمار سرقت از این بناهای نیمه کاره نیز شده است.

فرمانده انتظامی بانه در پایان به شهروندان هشدار داد
که به توصيه هاي پليس توجه  كرده و با نصب حفاظ و قفل ايمني براحتی می توانند اجلوی وقوع این سرقت ها را گرفته و سارقان را در به غارت بردن اموالشان ناکام بگذارند.

 



برچسب ها :

کاهش سرقت ها در بانهسرقتبانهآرباباخبرفرمانده انتظامی بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی