جمعه 27 آذر 1394 / 14:16|کد خبر : 505|گروه : سياسي

امام جمعه موقت بانه:

خودزنی و خودکشی در اسلام بمنزله قتل نفس و حرام است

خودزنی و خودکشی در اسلام بمنزله قتل نفس و حرام است

امام جمعه موقت بانه با بیان اینکه خودزنی و خودکشی در اسلام به منزله قتل نفس است گفت: این عمل حرام بوده بطوریکه خداوند این عمل ناشاسیت را در قرآن به شدت محکوم کرده است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا ملا جمال کریمی امام جمعه موقت شهرستان بانه در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهر که در مسجد جامع بانه برگزار شد در ابتدا با اشاره به قتل و عام مسلمانان شیعه مذهب در نیجیریه این عمل زشت را به شدت محکوم کرد و گفت: دولت نیجیریه باید در برابر این کشتارها و جنایات موضع جدی و قاطعانه تری بگیرد.

وی ابا بیان اینکه
ما توقع نداشتیم حکومت نیجریه دست به چنین حرکت های غیرانسانی و ظالمانه ای بزند افزود: ما معتقدیم که در این بین تحریکات خارجی همچون وهابی ها و اروپایی ها در چنین فجایعی دخیل بوده اند چرا که مسلمانان نیجریه سال های سال است که بدون درگیری با دیگر مردمان این کشور  زندگی مسالمت آمیزی داشته  و رهبر آنها نیز شخصیتی محبوب در این کشور به شمار می رود.
 

ماموستا کریمی در ادامه سخنان خود  با اشاره به پدیده شوم خودکشی در جامعه گفت: متاسفانه ما امروز شاهد هستیم که عده‌ای از افراد جامعه و شهر ما دست به این عمل زشت و ناپسند می زنند در حالی که دین مبین اسلام خودکشی و خودزنی را قتل نفس و حرام دانسته و خداوند متعال نیز در قرآن به شدت این عمل ناپسند را محکوم  کرده است.

وی مشکلات اجتماعی، خانوادگی، اقتصادی و عاطفی را از مهمترین عوامل خودکشی در کشور برشمرد و خاطرنشان کرد، خودکشى به هردلیلی که باشد از منظر اسلام حرام بوده و  کسى که به این عمل دست میزند تا ابد در آتش خشم الهی خواهد سوخت.

امام جمعه بانه رحمت خداوند را بسیار وسیع و گسترده دانست و گفت: انسان نباید هرگز از لطف و رحمت الهی نا امید شود و اجازه دهد که این نا امیدی او را به سمت خودکشی سوق دهد چرا که قطع امید از رحمت خداوند نیز خود بزرگترین گناه به شمار می رود.

وی امیدوار بودن به رحمت خداوند و توبه از گناهان گذشته را از جمله عوامل هدایت انسانها به سمت خوشبختی و رهایی از شقاوت برشمرد و تصریح کرد: انسان با ایمان هرگز دچار افسردگی و یاس نمی شود و همواره در مشکلات  با تلاش و ایمان به خداوند راه سعادت و نجات را طی می کند. 



برچسب ها :

امام جمعه موقت بانهکشتار شیعیان نیجریهخودکشیآرباباخبر بانه

نظرات کاربران :

امام جمعه موقت بانه [جمعه 27 آذر 1394 | 22:36] پاسخ

باسلام واحترام **تقدیر وتشکر دارم از خبر نگار فعال آربابا خبرکه تلاش بی وقفه نموده وبه موقع اطلاع رسانی دقیق می نماید آرزوی توفیق روز افزون براش از ایزد منان خواستارم**

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی