شنبه 28 آذر 1394 / 16:40|کد خبر : 510|گروه : اجتماعي

فرماندار بانه:

موانع سرمایه گذاری در بانه برطرف شود/ افزایش همکاری دستگاه های اجرایی برای جذب سرمایه گذار

موانع سرمایه گذاری در بانه برطرف شود/ افزایش همکاری دستگاه های اجرایی برای جذب سرمایه گذار

فرماندار بانه علی رغم اینکه خواستار رفع موانع سرمایه گذاری در این شهرستان شد برافزایش همکاری دستگاه های اجرایی برای جذب سرمایه گذاری جدید نیز تاکید کرد.

به گزارش خرنگار آرباباخبر، راشد عذیری پیش از ظهر امروز در همایش شناسایی فرصت های سرمایه گذاری و رفع موانع آن که با حضور مشاور سرمایه گذاری استان کردستان و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی این استان در سالن جلسات فرمانداری بانه برگزار شد با اشاره به اهمیت و جایگاه بخش خصوصی در تولید و صادرات گفت: امروز کار تولید بعنوان یکی از مهم ترین و با ارزشمندترین کارها در کشور محسوب می شود که با مشارکت بخش خصوصی در حال پیشرفت و قدرت گرفتن است.

وی افزود: سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش تولید موجب رونق گرفتن اقتصاد و ایجاد اشتغال برای اقشار مختلف جامعه می شود که بایستی برای تداوم این رونق موانعی را که بر سر راه این بخش قرار دارد را با تعامل و همکاری همه جانبه دستگاه های دولتی تا حد ممکن برطرف کرد.

عذیری با بیان اینکه
ما آماده زدودن موانع و ایجاد بسترهای مناسب برای سرمایه‌گذاری در شهرستان هستیم خواستار تعامل و همکاری هر چه بیشتر ادارات مرتبط با سرمایه گذاری  و انجام یک سری آسان کاری های اداری بر مبنای قانون در این راستا شد.

فرماندار بانه همچنین وجود برخی موانع سرمایه گذاری در شهرستان را نیز مربوط به سهل انکاری و اهمال از طرف خود سرمایه گذاران دانست و خاطرنشان کرد، اگر چه منکر وجود برخی کاستی ها از جانب دستگاه های دولتی در خصوص سرمایه گذاری نیستیم ولی برخی موانع نیز مربوط به قصور و سهل انکاری  خود سرمایه گذاران می شود.

وی همچنین تصریح کرد: اگر چه
مشکلات پیش رو و طولانی شدن بعضی  پروسه ها شاید موجب شده که عده ای از سرمایه گذاران رغبتی برای به دنبال کردن سرمایه گذاری در این شهرستان نداشته باشند اما بهتر است بدانیم که گذر از این شرایط سخبت با تبدیل شدن بانه به منطقه آزاد تجای نزدیک است چرا که با تلاش نفس گیر و جمعی مسئولان کلان کشوری و استانی مدت زمان زیادی برای پایان این انتظار باقی نمانده و بسیاری از مراحل این کار به اتمام رسیده بطوریکه در آینده نزدیک شاهد به ثمر نشستن آن خواهیم بود.


نماینده عالی دولت در بانه امنیت و اشتغال را دو مقوله مهم در شهر مرزی بانه برشمرد و گفت: امروزه امنیت مطلوبی که در کردستان و  بانه حکمفرماست فرصت مناسبی را برای حضور سرمایه گذاران اعم از سرمایه گذاران داخلی وخارجی برای سرمایه گذاری فراهم کرده است بطوریکه درخواست 100 نفر از فعالان سرمایه گذاری سلیمانیه و عراق برای سرمایه گذاری در کردستان و بانه شاهد بارز این ادعاست.

 



برچسب ها :

فرماندار بانهسرمایه گذاربانهاشتغالآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی