یکشنبه 29 آذر 1394 / 12:42|کد خبر : 511|گروه : اجتماعي

سونامی شبکه ها در بلندترین شب سال/شبی که سلفی ها فدای دوستی ها می شود

سونامی شبکه ها در بلندترین شب سال/شبی که سلفی ها فدای دوستی ها می شود

شبکه های نوظهور اجتماعی و حضور بی مابانه ی اعضای خانواده در این شبکه ها از عمده دغدغه های جهان امروز است که همواره ذهن متبادر کارشناسان را به خود مشغول کرده است.

به گزارش آرباباخبر به نقل از کردتودی، یکی از بزرگترین سرگرمی های جهان امروز خصوصا در میان ایرانیان استفاده وسیع از شبکه های اجتماعی و حضور در این شبکه ها به شکل چشمگیر است.

 

اضافه شدن برنامه ها و سرگرمی های جدید در شبکه های اجتماعی به فراخور بازتابی که میان کاربران دارند در مدت زمان های کوتاه به شکل وسیعی گسترش می یابند و با توجه به تنوع، جذابیت و فراگیر بودن در میان قشر وسیعی از کاربران، مورد استقبال قرار می گیرند.

 

حضور در گروه های فیس بوک، یوتیوب، واتس آب، ویچت، اینستاگرام، وایبر، تانگو و تلگرام همگی با توجه به مخاطبان و طرفداران زیادی که دارند و مخاطب پسند بودن توانسته اند بخش زیادی از زندگی روزمره افراد را به خود اختصاص دهند.

 

در واقع شبکه های اجتماعی با توجه به ساختار اجتماعی که دارند توسط یک یا چند نوع خاص از وابستگی عموما فردی و یا سازمانی متصل به هم تشکیل شدند و مخاطبان را مبهوت خود می کنند.

 

امروزه یکی از اصلی ترین و داغ ترین مباحث مطرح شده در شبکه های اجتماعی سلفی ها است که زندگی بیشتر مخاطبان خود را درگیر خود کرده است سلفی گرفتن از خود و اطرافیان و یا داشته های که در اطراف شخص است، همگی از کاربردهای سلفی گرفتن است که در نهایت در سایت شخص منتشر و دست به دست با لایک های مخاطبان و دوستان در شبکه های دیگر می چرخد.

 

بیشتر عمر جوانان در گیر و دار شبکه های اجتماعی و به فاصله های چت های گروهی و انفرادی، شخص می گذرد، امروزه تعداد بیشماری از مخاطبان و کاربران شبکه های اجتماعی برای گذران زندگی و به دلیل نبود دغدغه ارزشمند و سودمند فکری وقت خود را سرگردان در شبکه های اجتماعی سپری می کنند.

 

افرادی که به ظاهر تنها هستند، اما در قاب گوشی خود هزاران مخاطب و دوست صمیمی و جون جونی دارند، دوستانی مجازی که روابط آنها گاها و در بیشتر موارد در همان فضای مجازی باقی می ماند.

 

همین دوستان و بی پرده بودن رابطه ها در این شبکه های دروغین منجر به این شده است که فرد از خانواده و اطرافیان واقعی خود دور شود و کمتر با آنها سخن بگوید.

 

خانواده ها به واسطه حضور بیگانگانی از جنس مجازی در مهمانی ها و مراسم های مختلف خود همیشه تنها هستند و کمتر فرصت با هم بودن واقعی را پیدا می کنند.

 

امسال در شب زمستان، یکی از بلندترین شب های سال، شبی از میان 365 روز سال، باز هم این رابطه ها هستند که قربانی حضور دژخیمنان می شوند.

 

کمرنگ شدن حضورها و دور همی های ساده به بهانه شاد بودن در چند سال اخیر به واسطه گسترش استفاده از شبکه های مجازی، خانواده ها را به فاصله صد سال از هم دور کرده است و کمتر خانواده ای را می تواند دید که به همان وسعت گذشته زیر سوز چله سال، گرمی به جمع ها می بخشند.

 

با گسترش سلفی های پر بازدید و مخاطب پسند شبکه های اجتماعی، شاید امسال ورقی نو از برگ روابط برگ بخورد، چرا که با گسترش و مخاطب پسند شدن سلفی ها در چند ماه گذشته این اولین شب زمستانی خواهد بود که اعضای خانواده بعد از چند سال دوری در نهایت برای نمایش بهترین تصویر و به یادماندنی ترین سلفی در اینستای خود مجبور به جمع کردن اعضای خانواده دور یک کرسی خواهند شد.

 

شاید برخلاف بد بودن شبکه های اجتماعی اینبار همین شبکه ها دوستی جدیدی میان فرد و خانواده ایجاد کند، گرد هم جمع کردن اعضای خانواده برای ثبت سلفی زیبا یکی از مزایایی به یادماندنی شب چله امسال در هیاهوی شبکه ها خواهد بود.

 

قطعا نمایش لحظه های حضور در شب زمستان امسال به دلیل ثبت برگ برنده و نشان دادن بهترین و زیباترین شرایط خانواده ها از مهمترین بخش های فعالیتی شبکه های اجتماعی سال خواهد بود، کاری که با گذشت سال ها از حضور شبکه های اجتماعی در میان خانواده ها، تاکنون به ثبت نرسیده است.

 

چرا که از ابتدای آغاز به کار شبکه های اجتماعی تاکنون هدف و استراتژی بلند مدت آنها گسستن بنیان خانواده ها بوده که خوشبختانه اینبار تیر به خطا رفته آنها ابزاری برای گرمی بخشی به خانواده ها می شود و امسال رنگی جدید با طعمی نو از دوستی، عشق، خانواده، صمیمیت و رفاق با سبک سلفی ها روانه قاب شبکه های اجتماعی می شود.



برچسب ها :

شبکه های اجتماعیشب یلداسلفیخانوادهسونامی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی