سه شنبه 1 دی 1394 / 09:26|کد خبر : 524|گروه : سياسي

شکارچی بی رحم سنجاب در بانه به دام افتاد

شکارچی بی رحم سنجاب در بانه به دام افتاد

چند روز قبل یک شکارچی بی رحم سنجاب در بانه توسط محیط بانان این شهرستان به دام افتاد.

محمد دلسوز میزایی صبح امروز یک دی ماه در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این موضوع اظهار داشت: چند روز پیش نیروهای یگان محیط زیست بانه در  حین گشت و کنترل در جنگل های بلوط حوزه این شهرستان متوجه یک شکارچی متخلف حین شکار سنجاب شدند.

وی با بیان اینکه محیط بانان همان لحظه جهت برخورد قانونی با متخلف وارد عمل شدند افزود: محیط بانان بانه  وی را درحالیکه مشغول شکار سنجاب بود بازداشت نمودند که شگرد این شگارچی غیر مجاز نیز قابل تامل است بطوریکه با تخریب و آتش زندن بدنه درخت بلوط، یک سنجاب ایرانی را از لانه خود در درون تنه درخت بیرون کشیده و  به منظور مصرف خوراکی گلوی حیوان را بریده بود.
 

دلسوز میرزایی تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده و همچنین آسیب رساندن به پوشش گیاهی (درخت بلوط)  مبلغ هشت میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محکوم و جریمه را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمود.
 

رئیس اداره محیط زیست بانه همچنین خاطرنشان کرد، متهم علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهد شد.

وی با اشاره به قش سنجاب ها در احیای درختان بلوط افزود: سنجاب ها به دلیل مخفی نمودن بذر بلوط در زیر خاک نقش بسیار مهمی در رویش و حفظ جنگل های بلوط بر عهده دارند و همچنین به عنوان طعمه ضامن بقایای بسیاری از گوشتخواران و پرندگان شکاری می باشند.
 

میرزایی تصریح کرد: متخلفین پس از سوراخ کردن تنه درختان بلوط بوسیله تبر، نوزادان سنجاب از داخل لانه ها برداشته و همچنین با آتش زدن درختان بلوط کهنسال و ایجاد دود، سنجاب های بالغ را از لانه خود در داخل در درخت بیرون کشیده و با کیسه های مخصوصی به دام می اندازند که با این عمل علاوه بر نابودی سنجاب، آسیب های جبران ناپذیری به درختان بلوط وارد می کنند و گاه شکار یک سنجاب موجب تخریب کامل یک درخت بلوط می گردد.
 



برچسب ها :

شکارچی غیر مجاز سنجاببانهدرختان بلوطآرباباخبر بانه

نظرات کاربران :

حامی [یکشنبه 13 دی 1394 | 21:32] پاسخ

خسته نباشید خدافوت

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی