چهارشنبه 2 دی 1394 / 08:50|کد خبر : 532|گروه : اقتصادي

استاندار کردستان :

رسمی شدن مرز سیرانبد بانه حتمی است

رسمی شدن مرز سیرانبد بانه حتمی است

استاندار کردستان از قطعیت یافتن موضوع رسمی شدن مرز سیرانبند بانه خبر داد و گفت: دولت عراق مجوز این امر را صادر و این مرز را به رسمیت خواهد شناخت.

به گزارش آرباباخبر، عبدالمحمد زاهدی، در مراسم روز ملی صادرات و آئین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان کردستان اظهار کرد: اقتصاد ما بیماری‌های مختلفی دارد که نخستین آنها وابستگی به نفت است.

وی با بیان اینکه در دنیای رقابتی امروز، اقتصاد تک محصولی آسیب‌پذیر خواهد بود، گفت: به همین دلیل، دیگران به سادگی می‌توانند اقتصاد ما را به چالش بکشانند.

استاندار کردستان تصریح کرد: در حال حاضر در درون سازمان اوپک به گونه‌ای با ما برخورد می‌کنند که آسیب ببینیم و دولت عربستان، دارایی ملت خود را به بهای مقابله و ضربه زدن به ایران به تاراج می‌دهد.

وی این مسئله را ناشی از وجود اقتصاد تک محصولی دانست و گفت: دولت و مجلس و سایر نهادها، باید تلاش کنند وابستگی به نفت خام را کاهش دهند.

زاهدی، دلالی و رقابتی نبودن را از دیگر مشکلات اقتصاد دانست و افزود: تعرفه بالای خودرو، زمانی اثرگذار است که بخش خودروسازی رقابتی باشد، اما در حال حاضر اینگونه نیست.

وی، تضعیف شدید بخش خصوصی در ایران را دیگر بیماری اقتصاد عنوان و تصریح کرد: این بخش جایگاه جدی و اثرگذاری در چرخه اقتصادی کشور ندارد.

استاندار کردستان با بیان اینکه بروکراسی و مقررات دست و پاگیر در کشور، مانع تولید و صادرات هستند، گفت: باید در برنامه ششم توسعه و قانون بودجه سال 95 به مقوله حذف این مقررات و افزایش اختیارات منطقه‌ای توجه شود.

وی با بیان اینکه نظام بانکی نه برای رشد و توسعه اقتصادی، بلکه با هدف اقتصاد دلالی در کشور ما ایجاد شد بر ضرورت بازنگری در این سیستم تأکید کرد و افزود: تغییرات اساسی در ساختار اقتصاد کشور نیاز داریم.

زاهدی از قطعیت یافتن موضوع رسمی شدن مرز سیرانبند بانه خبر داد و اظهار کرد: دولت عراق مجوز این امر را صادر و این مرز را به رسمیت خواهد شناخت.

منبع: فارس



برچسب ها :

رسمی شدن مرز سیران بند بانهاستاندار کردستانآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی