چهارشنبه 2 دی 1394 / 11:49|کد خبر : 534|گروه : اجتماعي

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بانه:

عدم همخوانی زیرساخت ها با حجم خودرو، دو عامل افزایش ترافیک در بانه هستند

عدم همخوانی زیرساخت ها با حجم خودرو،  دو عامل افزایش ترافیک در بانه هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بانه با بیان اینکه زیر ساخت های ترافیکی در این شهر با حجم انبوه خودروها همخوانی و مطابقت ندارد گفت: عدم مطابقت این دو عامل با همدیگر از دلایل اصلی افزایش ترافیک در بانه محسوب می شوند.

به گزارش آرباباخبر، هدایت فتاحی در جلسه هم اندیشی معضلات ترافیکی شهرستان بانه که ظهر روز سه شنبه در اتاق فرماندهی انتظامی این شهرستان برگزار شد ضمن اشاره به ظرفیت و زیر ساخت های ترافیکی در بانه اظهار داشت: این روزها مشکل ترافیکی در بانه به یک معضل تبدیل شده که وقتی صحبت از حل مشکل ترافیک در این شهرستان می کنیم بایستی زیرساخت و ظرفیت های موجود را نیز در این شهرستان در نظر بگیریم.

وی با اشاره به عوامل  ایجاد ترافیک در میادین و خیابان های اصلی این شهر  افزود: عدم همخوانی و مطابقت حجم انبوه خودروها با زیرساخت های ترافیکی این شهر از جمله عوامل مهم ایجاد کننده ترافیک در این شهرستان می باشند.

فتاحی محدودن بودن خیابان های اصلی، غلبه بافت قدیمی شهر بانه بر بافت جدید این شهر، تمرکز امکانات شهری در مرکز  شهر و مسیر خیابان اصلی  از قبیل داروخانه ها ، بیمارستان و دانشگاه را از دیگر دلایل ترافیک در این شهر برشمرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بانه تصریح کرد: محدود کردن عبور و مرور خودروها از طریق ایجاد یک فرهنگ سازی صحیح در بین اقشار جامعه، برداشتن میادین اضافی در سطح شهر، ایجاد یک کمربندی گسترده در دور تا دور شهر  می تواند از جمله راهکارهای موثر در کاهش ترافیک این شهر در کوتاه مدت  باشد.

سمکو معروفی کارشناس ارشد رشته عمران و همچنین  استاد دانشگاه آزاد اسلامی بانه نیز در این جلسه، برطرف کردن معضل ترافیکی را مستلزم مطالعه و یک کار کارشناسی دانست و اظهار داشت: در این حوزه بایستی در ابتدا مکان هایی که بیشترین ترافیک را دارند شناسایی کرده و سپس با ارائه راهکارهای کاربردی و تخصصی به رفع این مشکل پرداخت.

وی ایجاد چندین پارکینگ طبقاتی را در مراکز پر تردد از جمله عوامل کاهش دهنده ترافیک در بانه برشمرد و خاطرنشان کرد:
مسیرهایی که با مشکل ترافیک مواجه هستند نیز همیشگی نیست و در ساعات مشخصی از روز  این مشکل بصورت حادتر خود را نشان می دهد که این مشکل را نیز می توان با وضع و اعمال یک سری قوانین و محدودیت ها  برطرف کرد.

این کارشناس ارشد عمران استفاده از زیر گذار و تقاطع غیر هم سطح را بعنوان آخرین راه در راستای حل مشکل ترافیکی میدان بویین برشمرد و گفت: عملیاتی کردن این طرح نیازمند هزینه و مدت زمان طولانی خواهد بود که در شرایط فعلی مقرون به صرفه نخواهد بود.


 



برچسب ها :

زیرساخت های ترافیکیخودرومعضل ترافیکی بانهآرباباخبر بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی