چهارشنبه 2 دی 1394 / 12:17|کد خبر : 537|گروه : اجتماعي

یادداشت/

افزایش قیمت لبنیات تهدیدی برای سلامت مردم

افزایش قیمت لبنیات تهدیدی برای سلامت مردم

کاهش مصرف لبنیات اصلی ترین پیامد افزایش شش درصدی قیمت این محصولات در طی چند روز گذشته با توجه به کاهش قدرت خرید مردم است.

به گزارش آرباباخبر، از مهمترین شعارهای دولت تدبیر و امید رونق بخشیدن به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم پس از 100 روز بود ،اما شمار این روزها از صد هم گذشت و مردم ما نه تنها وضعیت اقتصادیشان بهبود نیافت بلکه روز به روز قیمت اجناس و اقلام ارتزاق مردم گرانتر هم می شود و هیچ راه حلی برای این مشکل پیدا نشده است.


زمزمه گرانی و افزایش شش درصدی لبنیات با توجه به وضعیت نامناسب اقتصادی خبری است که در طی چند روز گذشته به طور مکرر شنیده می شود.


مصرف مواد لبنی به طور مستقیم با سلامت افراد جامعه ارتباط دارد و تنها پیامد افزایش 15 درصدی آن  چیزی نیست بجز تهدید سلامت مردم.


بی شک مصرف شیر و لبنیات با آغاز تولد انسان از کودکی تا سنین کهنسالی نقشی اساسی و کلیدی دارد که مصرف آن سلامت فرد را تامین می کند.


تنها پیامد افزایش شش درصدی مواد لبنی به ویژه شیر موجب انصراف قشر ضعیف جامعه از خرید آن می شود که همین پایین آمدن قدرت خرید مردم موجب بروز بیماری های می گردد که درمان آن نیازمند هزینه های گزاف پزشکی نیز می شود.


به گفته کارشناسان این امر افزایش قیمت لبنیات به صورت دستوری از سوی دولت تدبیر و امید نگران کننده است و دولتمردان در این وضعیت اقتصادی باید به فکر بهبود وضعیت معیشت مردم باشند نا که با افزایش قیمت موجب پایین آمدن قدرت خرید آنها شوند.


گویا دولتمردان ما فراموش کرده اند که مردم در شرایط اجرایی شدن برجام انتظار تثبیت و یا کاهش  قیمت ها را داشتند نه اینکه با افزایش قیمت ها به یکباره قدرت خرید مردم به ویژه قشر ضعیف جامعه را به حداقل ممکن برسانند.


در کشورهای توسعه یافته لبنیات جز اقلام ضروری سبد روزانه ی مواد مصرفی خانوار است ،اما افزایش این محصولات در کشور ما موجب انصراف قشر ضعیف جامعه از خرید این محصولات می شود که خود دارای تبعات برای سلامتی افراد است.


دولتمردان تدبیر و امید باید این مهم را مد نظر داشته باشند که افزایش قیمت ها باید همسو با توان مالی مردم باشد تا حداقل به سلامت افراد لطمه ای وارد نشود.


در شرایط کنونی فضای کسب و کار که رکود اقتصادی حاکم است، افزایش قیمت به‌نظر اتفاق خوشایندی نیست و امید است دولت تدبیر و امید با اعمال سیاست راهبردی به دنبال کاهش نرخ تورم و افزایش قدرت خرید مردم باشد.

منبع: بام ایران



برچسب ها :

افزایش قیمت لبنیاتتهدیدسلامت مردآرباباخبر بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی