پنجشنبه 3 دی 1394 / 15:44|کد خبر : 541|گروه : فرهنگي

امام جمعه موقت بانه:

پیامبر اسلام(ص) بزرگترین منادی وحدت بود

پیامبر اسلام(ص) بزرگترین منادی وحدت بود

امام جمعه بانه با اشاره به سیره رسول اکرم (ص) گفت: با نگرشی کوتاه به زندگی و سیره رسول اکرم(ص) در می یابیم که ایشان بزرگترین منادی وحدت در بین مسلمانان و جامعه بود.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا ملاجمال کریمی امام جمعه موقت بانه و امام جماعت مسجد مولوی این شهر در آیینی که به مناسبت هفته وحدت در مسجد مولوی بانه برگزار شد با اشاره به سیره رسول اکرم(ص) اظهار داشت:اگر به  زندگی نورانی پیامبر اکرم(ص) که قرآن کریم از ایشان به‌عنوان الگوی حسنه یاد کرده است نگاه کنیم، درخواهیم یافت که سرتاسر زندگی ایشان نور و هدایت بوده است.

وی با اشاره به نحوه برخورد ایشان با مسلمانان و حتی غیر مسلمانان افزود: پیامبر اکرم(ص) حتی نسبت به مخالفان و دشمنان خود نیز بدرفتاری و بی احترامی از خود نشان نمی دادند و با هر گروهی رفتاری متناسب با شرایط و اقتضائات زمانه بدور از هرگونه افراط و تفریط داشتند.

امام جمعه موقت بانه تصریح کرد: سیره فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و شخصی پیامبر (ص) همواره حول محور وحدت و صمیمیت بوده است بطوریکه می توان از ایشان بعنوان بزرگترین منادی وحدت یاد کرد و خداوند نیز در آیه 21 سوره مبارکه احزاب با معرفی ایشان به‌عنوان الگوی حسنه بر این ادعا صحه گذاشته است.


ماموستا کریمی، به ضرورت درس‌آموزی از نحوه برخورد پیغمبر اکرم(ص) با مخالفان عصر خویش، تاکید کرد و اظهار داشت: جنایات و ظلم‌هایی که امروزه عده ای با نام اسلام در سرتاسر دنیا و منطقه خاورمیانه مرتکب آن می شوند و نتیجه ای هم جز کشتار، آوارگی و نسل‌کشی مسلمانان بی‌گناه را ندارد،اهمیت وحدت را دنیای اسلام دوچندان کرده و به نظر می‌رسد که در این برهه از زمان راهی جز حفظ وحدت و انسجام اسلامی برای برون‌رفت از این مسائل و مشکلات نباشد .



برچسب ها :

پیامبر اسلام(ص)وحدتامام جمعه موقت بانهآرباباخبر بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی