شنبه 5 دی 1394 / 09:57|کد خبر : 552|گروه : اجتماعي

رئیس اداره ثبت احوال بانه خبر داد

ثبت 2976 واقعه ولادت در بانه/ افزایش 6/6 درصدی تولد ها در بانه

ثبت 2976 واقعه ولادت در بانه/ افزایش 6/6 درصدی تولد ها در بانه

رئیس اداره ثبت و احوال شهرستان بانه از ثبت 2976 مورد واقعه ولادت در این شهرستان ظرف 9 ماهه گذشته امسال خبر داد و گفت: این آمار نسبت به سال گذشته با 6/6 درصد افزایش مواجه بوده است

سعداله صادقی صبح امروز 5 دی ماه در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این موضوع اظهار داشت: در ماهه نخست امسال 2976 مورد واقعه ولادت در سطح شهرستان بانه به ثبت رسیده است که نسبت به وضعیت مشابه سال 93 از افزایش 6/6 درصدی برخوردار می باشد.

وی افزود: از این تعداد متولدین شهرستان بانه را یک هزار و 531 نفر  نوزاد پسر و حدود یک هزار و 445 نفر دیگر را نوزادان دختر تشکیل می دهند.

 

صادقی تصریح کرد: در این مدت بیشترین فراوانی نام ها در گروه پسران به ترتیب شامل نامهای: محمد، آرسام، سامیار، آرتین و آژوان و همچنین بیشترین فراوانی در گروه دختران نیز مربوط به اسامی باران، آیلین، نیلا، سولین و اوین می باشد.


رئیس اداره ثبت احوال بانه خاطرنشان کرد: از این تعداد ولادتها نیز 2896 مورد تک زایی، 38 مورد دو قلو و 2 مورد سه قلو زایی بوده است.


ثبت 356 مورد واقعه فوت در بانه

سعدالله صادقی همچنین از ثبت 356 مورد واقعه فوت در 9 ماهه نخست امسال در بانه خبر داد و گفت: این آمار نیز در مقایسه با وضعیت مشابه سال 93 از کاهش 6 درصدی برخوردار می باشد.


وی مهلت قانونی اعلام واقعه  ولادت را 15 روز پس از تولد و اعلام واقعه فوت را هم 10  روز بعد از این وقایع دانست و افزود: کسانی که در مدت های مذکور برای ثبت قانونی این وقایع اقدام نکنند  بعدا در انجام کارهای مربوط به ثبت قانونی این وقایع با مشکل و وقفه مواجه خواهد شد



برچسب ها :

واقعه تولدبانهثبت احوالمرگ و میرآرباباخبر بانه

نظرات کاربران :

سيوان [یکشنبه 6 دی 1394 | 11:30] پاسخ

خيلي ممنون از خبر هاي جالبتون

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی