چهارشنبه 9 دی 1394 / 09:10|کد خبر : 568|گروه : سياسي

هلاکت مهمترین سرکردگان داعش در حمله هوایی + اسامی

هلاکت مهمترین سرکردگان داعش در حمله هوایی + اسامی

وزارت کشور عراق جزئیات جدیدی از آنچه "پاسخ زلزله‌وار" به سخنان اخیر ابوبکرالبغدادی سرکرده گروهک تکفیری وهابی داعش خواند، اعلام کرد که این حملات کوبنده به هلاکت سرکرده شورای نظامی داعش و ده‌ها نفر از سرکردگان آن منجر شد.

وزارت کشور عراق در بیانیه‌ای جزئیات عملیات کوبنده و موفقیت‌آمیز علیه تروریست‌های تکفیری داعشی که آن را پاسخ زلزله‌وار به سخنان البغدادی سرکرده آنها خواند به همراه اسامی سرکردگان داعش که در این حملات به هلاکت رسیدند، اعلام کرده است.

 

این بیانیه آورده است طرح کوبنده علیه تروریست‌های داعشی از طریق هماهنگی با فرماندهی عملیات مشترک اجرا شد که بر اساس دو حمله هوایی دقیق به دو تجمع سرکردگان داعشی انجام شد که به هلاکت سرکردگان مهم داعش که در میان آنها تروریست‌های عرب و بیگانه قرار داشتند، منجر شد.

 

در این بیانیه آمده است در تکمیل خبر شب گذشته(شامگاه دوشنبه هفتم دی)، جزئیات بیشتر و توضیحات مهمتری درباره عملیات شجاعانه‌ای که نیروهای شجاع وزارت کشور با هماهنگی فرماندهی عملیات مشترک انجام دادند، اعلام می‌شود.

 

وزارت کشور عراق آورده است هنوز سخنان جنایتکار فراری، ابوبکرالبغدادی که رنگ شکست بر آن نمایان بود، به پایان نرسیده بود که نیروهای شجاع عراقی پاسخ زلزله‌وار و کوبنده‌ای به تروریست‌ها دادند تا طعم عذاب خداوند را به دست نیروهای اطلاعات عراق بچشند، ضربه موفقیت‌آمیزی که با لطف خداوند، نشست داعشی‌ها را بر اساس اطلاعات دقیق هدف قرار داد و دو مخفیگاه جداگانه آنها یکی از منطقه طویبه و دیگری در منطقه عکاشات هدف قرار گرفت و بلافاصله پس از پایان این حمله، اطلاعات دقیق به صورت فوری به نیروی هوایی عراق داده شد و جنگنده‌های ارتش هم دو مکان مورد نظر را با موشک‌های بسیار دقیق هدف قرار دادند.

 

در این بیانیه آمده است در اولین حمله، ابواحمد العلوانی مسول شورای نظامی گروه تروریستی داعش به هلاکت رسید، وی در دوره حکومت بعثی صدامی، در گارد ریاست جمهوری فعالیت می‌کرد، العلوانی از ساکنان الرمادی بود و سابقه زندانی در زندان بوکا، کمپ ۸ به همراه ابوعبدالرحمن البیلاوی معدوم یکی از نزدیکان ابراهیم عوادالبدری تروریست را داشت.

 

در این حمله همچنین عبدالرحمن الیمنی ملقب به ابومیسره به هلاکت رسید، وی قبلا همراه ابومصعب الزرقاوی و ۲۳ ساله بود، وی همچنین همدست ابوعمرالبغدادی معدوم و مسئول یگان خمپاره‌ای داعش بود، وی در ادامه به سوریه رفت و سپس به همراه انورالعولقی به یمن بازگشت، وی در سال ۲۰۱۳ میلادی به سوریه برگشت و فرماندهی آنچه گردان شهادت طلبان داعش خوانده می‌شد، در حلب را به عهده گرفت و سپس از طریق ابوعلی الانباری جنایتکار برای تقویت اوضاع گروه تروریستی داعش در الرمادی به عراق منتقل شد.

 

در ادامه این بیانیه آمده است نخستین حمله همچنین به هلاکت ابوسعدالانباری مسئول آنچه پلیس اسلامی ولایت الفرات خوانده می‌شود، منجر شد، وی از ساکنان شهرستان القائم در منطقه الکرابله بود و در حالی که به اعدام محکم شده بود، از زندان بادوش گریخته بود.

 

همچنین عمرابوالاثیر الشامی سوری الاصل مسئول رسانه‌ای داعش در استان دیرالزور در این حمله به هلاکت رسید، الشامی قبلا در سوریه بازداشت بود و در سال ۲۰۱۳ آزاد شده بود.

 

وزارت کشور عراق در ادامه بیانیه خود آورده است در این حمله، ابوانس السامرائی که والی ولایت الفرات خوانده می‌شد، زخمی شد و برای مداوا به داخل سوریه منتقل شد، وی فرمانده نظامی داعش در پایگاه سیف البحر الجزیره (بیجی، صلاح الدین و الرمانه) بود.

 

ابوانس مسئول بسیاری از اعدام‌ها بود و فرماندهی تروریست‌ها در القائم و راوه را برعهده داشت، سپس از سوی ابوبکرالبغدادی به عنوان والی الفرات منصوب شد، وی از خویشاوندان البغدادی بود.

 

بر اساس این بیانیه، دومین حمله هوایی که قوی‌تر بود، نشست تروریست‌ها در عکاشات را هدف قرار داد که به وقوع انفجارهای بسیار قوی بر اساس گفته‌های خلبان شجاع و منابع ما در منطقه منجر شد که بسیاری از تروریست‌ها بر اثر آن کشته شدند که مهمترین تروریست‌های کشته شده شامل : ابوارکان العامری مسئول پرونده امنیت و اطلاعات داعش در استان دیرالزور سوریه سوری‌الاصل بود، وی که قبلا در زندان نیروهای ائتلاف(به سرکردگی آمریکا) بود، آزاد شد و به دستور ابوبکرالبغدادی جنایتکار برای تقویت گروه داعش در الرمادی به عراق منتقل شد.

 

دیگر کشته‌های داعش در عملیات دوم ارتش عراق به این شرح هستند: ابومنصور الشامی فرمانده نظامی داعش در عکاشات، عراقی‌الاصل بود. ابوعمرالروسی کارشناس ساخت موشک‌های جهنم، ابوخالد الشامی مسئول کارگاه موشک‌های جهنم از ساکنان حمص سوریه بود که سال ۲۰۱۳ از زندان آزاد شده بود.

 

این بیانیه همچنین از هلاکت سه تروریست‌ روسی‌الاصل در این حملات دقیق هوایی به دو مخفیگاه سرکردگان داعش در استان الانبار از جمله کارشناس ساخت موشک گروه تروریستی تکفیری داعش خبر داده است.

 

ابوبکرالبغدادی سرکرده گروه تروریستی تکفیری داعش در روز شنبه ۲۶ دسامبر(پنجم دی) در سخنانی که فقط صدای وی پخش شده بود، به شکست باند جنایتکار تحت فرمانش در مناطق مختلف عراق و سوریه اعتراف و ادعا کرد که این گروه وارد آخرین جنگ خود بر ضد دشمنانش شده است./تسنیم

 



برچسب ها :

داعشسرکردگان داعشعراقتروریست های تکفیری

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی